روسف برکناری‌اش از قدرت را «کودتا» خواند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۵۹۰۷۶ سرخط اخبار

رییس جمهور برزیل اعلام کرد، با وجود اینکه رسانه ها در کشورش دیگر از حمایت وی دست برداشته اند اما با هر ابزاری که دارد با استیضاح خود مقابله می کند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دیلما روسف، رییس جمهور برزیل در اولین مصاحبه خود از زمان تعلیق از قدرت از تلاش ها برای استیضاح خود به عنوان «کودتا» یاد کرد.
روسف در ادامه به اقدام رسانه ها در حمایت ناگهانی و عجیب از دولت موقت اشاره و عنوان می کند: رسانه ها در برزیل نسبت به من، دولتم و متحدانم همواره بسیار منتقدانه عمل کرده اند اما در کمال تعجب رویکرد آن ها در قبال دولت موقت متفاوت بوده و می بینیم که با توجه به شرایط خاص به وجود آمده از انتقاد از دولت موقت خودداری می کنند.
وی می افزاید، آزادی رسانه ها همواره یکی از موضوعات داغ در منازعات و مباحثات برزیل بوده است با این حال شخص روسف معتقد است «چنین حاکمیتی از سوی رسانه ها دموکراسی برزیل را بی ثبات می کند و ما در حال حاضر شاهد وقوع چنین مساله ای هستیم.»
رییس جمهور برزیل که در پی تشدید تنش های سیاسی بر سر مساله فساد در شرکت نفت دولتی این کشور و رکود بی سابقه اقتصادی سرنوشتش به استیضاح کشیده شده است، می گوید، روندی که علیه وی و دولتش در پیش گرفته شده مانند «باج گیری» است.
وی همچنین خاطرنشان کرد، دولت موقت فعلی تحت سلطه سیاست های نئولیبرالی است و روابط نزدیکی با اولیگارشی برزیل دارد.
روسف علاوه بر این متعهد شده است تا با هر ابزاری که در خدمت دارد با استیضاح مقابله کرده و از آن سر بلند بیرون آید.

کلید واژه ها: برزیل ديلما روسف


نظر شما :