وضعیت اضطراری در فرانسه 2 ماه دیگر تمدید شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۱ کد : ۱۹۵۹۰۹۹ سرخط اخبار

پارلمان فرانسه برای پوشش بازی های فوتبال جام ملت های اروپا و مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس وضعیت اضطراری این کشور را که از زمان حملات تروریستی ماه نوامبر برقرار بوده، دو ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، چند روز پیش مجلس سنای پارلمان فرانسه با اکثریت آرا تمدید دو ماهه را تصویب کرد، مجلس سفلای پارلمان موسوم به مجلس ملی فرانسه نیز این تدبیر را با 46 رای موافق مقابل 20 رای مخالف تصویب کرد.

برنارد کازانوو وزیر کشور فرانسه پیش از این رای گیری گفت: تهدید تروریسم در فرانسه در سطح بالایی قرار داشته و ما نیز همچون اتحادیه اروپا هدف این تهدید هستیم.

همچنین مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه اظهار داشت که به هیچ وجه مساله لغو بازی های فوتبال یورو 2016 که انتظار می رود از تاریخ 10 ژوئن تا 10 ژوئیه بالغ بر 2 میلیون طرفدار فوتبال را به فرانسه بکشاند، مطرح نیست.

 

انتظار می رود میلیون ها تماشاچی برای تماشای مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس که از تاریخ 2 – 24 ژوئیه برگزار می شود و یک مسیر 3519 کیلومتری را پوشش می دهد، به فرانسه بروند.

وزیر کشور فرانسه در مصاحبه ای با رادیو آر تی ال اظهار داشت: دست کشیدن از مسابقات ورزشی و مراسم های فرهنگی دقیقا تسلیم شدن در برابر تهدید تروریستی است.

وی وعده داد که تمامی تلاش ها برای محدود کردن خطر حملات تروریستی انجام خواهد شد.

وضعیت اضطراری فرانسه به دنبال حملات تروریستی 13 نوامبر سال گذشته در این کشور که دست کم 130 کشته بر جای گذاشت اعمال شد. این وضعیت پیش از این نیز در ماه فوریه برای مدت 3 ماه تا تاریخ 26 مه تمدید شد.


نظر شما :