خروج انگلستان از اتحادیه اروپا مساله مهاجران را حل نمی‌کند

۰۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۵۹۳۸۴ سرخط اخبار

نخست وزیر سابق انگلستان با انتقاد شدید از کمپین خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت مساله مهاجران یک پدیده جهانی است و مساله مهاجران را حل نمی کند.

به گزارش فارس، «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلستان در گفت وگویی با شبکه خبری بی بی سی گفت که خروج این کشور از اتحادیه اروپا مشکل مهاجران را حل نمی کند.

بلر درباره همه پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا و جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور گفت که دغدغه مردم کاملا قابل درک است اما مساله مهاجران، پدیده ای جهانی است.  وی افزود «اگر ما رای به خروج بدهیم، پس لرزه های اقتصادی بعد از آن بسیار شدید خواهد بود.»

نخست وزیر سابق انگلستان ادامه داد، مساله مهاجرت مهم است اما اگر از اروپا خارج شویم این مساله حل نخواهد شد. وی از کمپین خروج به دلیل هشدار آنها درباره احتمال الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا انتقاد کرد. بلر گفت احتمال الحاق ترکیه در آینده نزدیک وجود ندارد و در صورت دست یابی ترکیه به این احتمال، انگلستان حق وتو دارد.

وی با انتقاد از کمپین خروج و سعی در ایجاد ترس عمومی در مساله مهاجران گفت این گروه بر این مساله تاکید دارد چراکه موارد دیگر نمی توانند سرمایه گذاری کنند.

وی همچنین از دلایل اقتصادی خروج از اتحادیه اروپا، انتقاد شدید کرد و گفت در صورت خروج انگلستان مجبور به از سرگیری مذاکرات اقتصادی خواهد بود که فرآیندی طولانی و دردناک است.

کلید واژه ها: انگلستان اتحادیه اروپا مساله مهاجران


نظر شما :