رئیس دولت امارات کجا رفت؟

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۵۹۶۲۹ سرخط اخبار

خبرگزاری رسمی امارات (وام) روز شنبه در خبر نادری اعلام کرد شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات، این کشور را ترک کرد.

به گزارش عصرایران، این خبرگزاری به مقصد یا هدف این سفر اشاره ای نکرد و تنها به گفتن این عبارت بسنده کرد که " رئیس امارات، کشور را برای سفر خصوصی به خارج از کشور، ترک کرد."

این در حالی است که از سال 2014 تاکنون هیچ عکس یا فیلمی از فعالیت یا وضعیت رئیس دولت امارات منتشر نشده است.

در این مدت، تنها خبرهایی منتشر می شد که رئیس دولت امارات، احکام و بخشنامه هایی را صادر می کرد اما در این مدت هیچ عکس یا فیلمی از او منتشر نشد. علاوه بر این او در هیچ برنامه ای حاضر نشد و هیچ سفر رسمی یا غیررسمی نیز انجام نداده بود.
 

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات

 

رئیس دولت امارات کجا رفت؟
 

به طور رسمی اعلام نشده است که چرا رئیس دولت امارات هیچ فعالیت علنی انجام نمی دهند و هیچ عکس یا فیلمی از او منتشر نمی شود.

با این حال برخی رسانه ها از جمله رویترز می گویند رئیس دولت امارات با مرگ مغزی روبه رو شده و در بستر بیماری است.

شیخ خلیفه از زمان درگذشت پدرش شیخ زاید بن سلطان آل نهیان در سال 2004 تاکنون در این سمت قرار دارد.

از آن زمان تاکنون، به جای رئیس دولت امارات، برادر کوچکتر یعنی شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی قدرت را در این کشور در دست دارد.
 

عکس غیررسمی منتشر شده از شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات
رئیس دولت امارات کجا رفت؟
 

او رئیس بعدی دولت امارات خواهد بود و هم اکنون نیز تمامی وظایف و فعالیت های مربوط به رئیس دولت را انجام می دهد.

 
ولیعهد ابوظبی متعلق به جناح تندرو در دولت ابوظبی است که روابط نزدیکی با عربستان سعودی دارد و از جهت گیری های منطقه ای ریاض نیز حمایت می کند.

علاوه بر این خبرهای غیررسمی و تایید نشده ای وجود دارد که براساس آن، پسر بزرگ شیخ خلیفه (رئیس دولت امارات) خواهان جانشینی پدر است اما توسط عموی خود ( ولیعهد فعلی) به زندان افتاده است.
 

شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی

 

رئیس دولت امارات کجا رفت؟
 

امارات از هفت منطقه فدرالی که (امارت) تشکیل شده است. در امارات هر کدام از مناطق فدرالی، دارای پلیس، دولت منطقه ای، کابینه، پلیس، قوه قضائیه مخصوص خود هستند. علاوه بر این دولت ملی در شهر ابوظبی قرار دارد و فعالیت می کند.

کلید واژه ها: دولت امارات آل نهیان رئیس دولت امارات بن زاید ابوظبی امارات


( ۳ )

نظر شما :