ورشکستگی شرکت های نفتی به آلاسکا رسید

۰۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۶۰۳۱۳ سرخط اخبار

به دنبال کاهش تعداد چاههای نفت در آمریکا،حالا صنعت نفت این کشوربا دومین خبر شوک آمیز روبرو شده است؛تعداد چاههای خلیج آلاسکا رو به کاهش گذاشت.

به گزارش انتخاب به نقل از اویل پرایس،آلاسکا یکی از ایالت های ثرومتمند در آمریکا محسوب می شود که بدون درآمدهای مالیاتی از گذشته های دور اداره شده است.این ایالت به  لطف و سخاوت منابع طبیعی مثل نفت وگاز درآمد کافی برای اداره این ایالت داشته و حتی بخشی از درآمدهای آن خارج از سرمایه گذاری می شد. شرکت های نفتی  خصوصا شرکت های تولید کننده نفت در خلیج پرودهو حالا شروع به تغییر کرده اند.بعد از 40 سال،رونق  نفت از قطب شمال و تورندای یخ زده که یکی از  ثروتمندترین ایالت های این کشور بود به دلیل کاهش قیمت نفت از بین رفته است.

گرچه مشکل آلاسکا حالا قیمت نفتی است که کاهش یافته ،اما این ایالت حالا باید درآمدهای خود را از طریق مالیات تامین کند. میدان نفتی خلیج پرودو یکی از بزرگترین میادین نفتی شمال آمریکاست که  تولید آن از سال 1985 همچنان ادامه دارد.در سال 1985 میدان خلیج پرودو 2 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند- تقریبا برابر با یک چهارم از تولید نفت آمریکا- امروز این میدان نفتی  500 هزار بشکه در روز مجموعا نفت توید می کند که این نفت  حدود 800 مایل توسط خط لوله ترانس- آلاسکا منتقل می شود.

تقریبا 90 درصد از درآمدهای عمومی آلاسکا به نفت وابسته است.کاهش بهای نفت درآلاسکا سبب شده تا این ایالت با 4 میلیارد دلار کسری بودجه روبروشود همه اینها در حالی است که  این ایالت نفتی از سال گذشته با بحران اقتصادی ناشی از کاهش بهای نفت روبروشده است.

در روزهای پربار فروش نفت، این ایالت حدود 11 میلیون بشکه در روز نفت ذخیره می کرد که حالا به کمترین میزان نسبت به دو سال قبل رسیده است.

همه چالش های جدید آلاسکا نه تنها برای دولتمردان این ایالت بلکه شامل زندگی تقریبا سه چهارم از ساکنان این منطقه شده است.آلاسکا به طور سنتی مالیاتی از ساکنان خود دریافت نمی کرد وساکنان آن بیشترین درآمد  سرانه را به لطف درآمدهای نفتی نسبت به سایر ایالت ها داشتند،اما این چهره در حال تغییر است. بیل واکرفرماندار ایالت آلاسکا حالا به دنبال دریافت مالیات شرکت های این ایالت است.

ورشکستگی وحشتناک صندوق های سرمایه گذاری در این ایالت وضعیت را بحرانی کرده است.البته آلاسکا در این شرایط تنها نیست.تولید کننده های نفت در نروژ و عربستان سعودی هم چنین وضعیتی دارند.کلید عبور از این بحران سرمایه گذاری برای بازسازی صنعت نفت خواهد بود.

در همین حال گزارش ها حاکی است که  حدود 150 هزار چاه نفت در ایالت آلبرتا کانادا رها شده اند. در جای جای این ایالت تأسیسات زیادی وجود دارد که بلا استفاده مانده اند و شرکت های آن ها در شرف ورشکستگی کامل قرار دارند. در سراسر ایالت آلبرتا 150 هزار تأسیسات رها شده بلا اسفتاده وجود دارد. حتی شرکت هایی که حاضر به خرید شرکت های ورشکسته شده اند، ترجیح می دهند از تأسیسات جدید به جای تأسیسات قدیمی استفاده کنند.

کلید واژه ها: امريكا


نظر شما :