فنلاند و اتریش در فکر خروج از اتحادیه اروپا

۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۹۶۱۰۸۷ سرخط اخبار

طوماری که برای برگزاری همه پرسی درباره خروج احتمالی فنلاند از اتحادیه اروپا تهیه شده، حدود نیمی از امضاهای مورد نیاز را برای ارائه به پارلمان جمع آوری کرده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مطبوعات محلی در فنلاند نوشتند تاکنون بیست و هفت هزار و صد نفر طوماری را که در حمایت از برگزاری همه پرسی برای ماندن یا نماندن فنلاند در اتحادیه اروپا تهیه شده است، امضا کرده اند. این تعداد امضا در کمتر از یک ماه جمع آوری شده است.
 
مطبوعات محلی یادآور شدند برای آنکه این سند توسط پارلمان بررسی شود باید دست کم پنجاه هزار نفر در مهلتی شش ماهه آن را امضاء کنند.

این طومار که سه هفته پیش در اینترنت منتشر شد، توسط سباستین تینکینن رئیس سازمان جوانان حزب راست گرای افراطی «فنلاندی های واقعی» نوشته شده است.

این حزب که به داشتن گرایشات ضد اتحادیه اروپا معروف است، از شهروندان خواسته است همه پرسی در باره «فینگزیت» Finxit (خروج فنلاند از اتحادیه اروپا) برگزار کنند.
 
در این طومار آمده است: «تصمیم گیری راجع به فنلاند بیش از حد لزوم به بروکسل محول شده است. فنلاند برای یافتن دوباره استقلال خود باید از اتحادیه اروپا خارج شود.»
 
23 ژوئن گذشته، 51.9 درصد مردم انگلیس در یک همه پرسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رأی دادند.
در پی برگزاری همه پرسی در انگلیس، یوها سیپیلا نخست وزیر فنلاند گفته بود که چنین همه پرسی برای کشورش موضوعیت ندارد.
 
اتریش در مسیر خروج ؟
 
هفته گذشته، رسانه های اتریش اعلام کردند احتمالا این کشور هم درباره ماندن آن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن، همه پرسی برگزار خواهند کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، گمانه زنی ها درباره ماندن یا خروج اتریش از اتحادیه اروپا در پی انتخابات ماه می در این کشور که احزاب و جریان های مخالف اتحادیه اروپا در آن موفق شدند اکثریت آرا را کسب کنند تشدید شده است.
 
بر اساس این گزارش، نوربرت هوفر نامزد حزب آزادی اتریش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت من امیدوارم ما در کشورمان نیازی به برگزاری همه پرسی درباره ماندن یا خروج کشورمان از اتحادیه اروپا نداشته باشیم و اتحادیه اروپا در مسیری مثبت توسعه بیابد. اما من متقاعد شده ام که مردم اتریش عضویت ترکیه را در اتحادیه اروپا نخواهند پذیرفت، زیرا عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به کاهش قدرت اتریش در این اتحادیه منجر خواهد شد.
 
 

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا فنلاند اتریش


نظر شما :