بیانیه اتحادیه اروپا درباره نشست کمیسیون مشترک برجام

۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۱۴۴۵ سرخط اخبار

دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین را فرصتی برای بررسی نگرانی ها درباره موضوعات مربوط به تحریم ها و برنامه هسته ای ایران دانست.

به گزارش فارس، با پایان یافتن چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام، اتحادیه اروپا بیانیه ای درباره نشست اخیر وین صادر کرد.

در ادامه اقدامات برای اجرای توافق هسته ای ایران و رفع موانع موجود بر سر راه آن، چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور نمایندگان تهران و گروه 1+5 برگزار شد.

عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از پایان نشست اظهار داشت: موضوع اصلی بحث تحریم ها بود و اشکالاتی که در موضوع رفع تحریم ها و در اجرای رفع تحریم ها وجود دارد.

وی افزود: در مواردی که کار پیشرفت نداشته بحث مفصلی شد و شاید وقت بیشتر جلسه در همین خصوص بود و در مورد مشکلاتی که در سر راه وجود دارد، بحث شد.

دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در پایان نشست وین بیانیه ای صادر کرد که در آن بر تعهد همه طرف ها بر «تداوم اجرای موثر و کامل برجام» تأکید شده است.

در این بیانیه آمده است: « کمیسیون مشترک برجام با هماهنگی هلگا اشمید قائم مقام دبیرکل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور E3+3(گروه 1+5) و ایران در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه برگزار شد».

این نهاد مسئول در امور سیاست خارجی اتحادیه تصریح کرد: «این نشست فرصتی برای بازنگری و بررسی اجرای برجام و مسائل و نگرانی های مربوط به تحریم ها و برنامه هسته ای بود».

دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان بیانیه خود درباره نشست وین افزود: «همه طرف ها بر تعهدشان درباره ادامه اجرای کامل و موثر برجام تأکید کردند».

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا کمیسیون مشترک برجام


نظر شما :