اوباما را استیضاح کنید؛ او و جیمی کارتر به ایران باج دادند

۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۲۱۲۵ سرخط اخبار

یک خبرنگار و وبلاگ نویس اسرائیلی ساکن نیویورک که تفکرات بشدت ضد اسلامی دارد، با اشاره به ادعای انتقال 400 میلیون دلار پول نقد از آمریکا به ایران گفته که باراک اوباما باید استیضاح شود.

به گزارش فارس، «دنیل گرینفیلد» خبرنگار و وبلاگ نویسی که در اراضی اشغالی به دنیا آمده و اکنون ساکن  نیویورک است، در مطلبی برای پایگاه یهودی مستقر در لس آنجلس از لزوم استیضاح رئیس جمهور آمریکا سخن گفته است.

این خبرنگار اسرائیلی در «فرانت پیج مگ» نوشته است: «اوباما را به خاطر قاچاق پول نقد به ایران، استیضاح کنید. از کارتر تا اوباما، زمان آن فرا رسیده که سیاستمدارانی که از ایران دلجویی و با آن مماشات می کنند، بهای این کارشان را بپردازند».

او با اشاره به قرارداد الجزایر سال 1981 بین ایران و آمریکا که در نتیجه آن ماجرای تسخیر لانه جاسوسی تمام شد، اقدامات جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در قبال ایران را «دادن باج» توصیف کرد.

قرارداد الجزایر قراردادی است که با با میانجیگری کشور الجزایر، میان ایران و  آمریکا در 19 ژانویه 1981 به امضا رسید .

بیانیه های مربوط به قرارداد الجزایر در بر گیرنده 2 اعلامیه است که یکی مربوط به آزادی گروگان های آمریکایی و دیگری مربوط به حل و فصل دعاوی دو کشور از طریق ایجاد یک نهاد مرضی الطرفین به نام دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا است.

به موجب بیانیه های الجزایر، دولت ایران متعهد شد که گروگان های آمریکایی را آزاد کند و متقابلاً ایالات متحده آمریکا متعهد شد که در قبال آزادی کارکنان خود، کلیه دارایی مسدود شده ایران را آزاد نماید.

دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا  نهاد داوری است که به اختلافات میان دولت های ایران و  آمریکا رسیدگی می کند. سند تأسیس و مبنای برپایی دیوان، بیانیه های الجزایر است. دیوان صلاحیت رسیدگی به دعاوی اتباع ایران علیه دولت ایالات متحده آمریکا و دعاوی اتباع آمریکا علیه ایران در خصوص موضوعاتی چون قراردادها، سلب مالکیت، مصادره و سایر اقدامات مؤثر در حقوق مالکیت و هم چنین صلاحیت رسیدگی به دعاوی رسمی دو دولت علیه یک دیگر که ناشی از قرادادهای خرید و فروش کالا و خدمات، اختلافات در تفسیر یا اجرای بیانیه های الجزایر و مؤسسات بانکی باشد را دارد.

اما این خبرنگار اسرائیلی با تکرار ادعای منسوخ و نخ نما شده حمایت ایران از تروریسم، اقدامات کارتر در پس دادن بخشی از پول های مسدود شده ایران به این کشور را «باج دادن» به ایران و «دلجویی» کردن از آن خوانده است.

او در ادامه نوشت: «بیانیه های الجزایر (توافق ایران و آمریکا در سال 1981) شبیه به توافق هسته ای اوباما با ایران، عامدانه سنا را دور زد و یک سابقه و تجربه خطرناک با ایران بنا گذاشت».

خبرنگار اسرائیلی که نظرات بشدت ضد اسلامی دارد، در ادامه بر لزوم استیضاح باراک اوباما به دلیل تحویل 400 میلیون دلار پول نقد به ایران سخن گفته است.

 او تصریح کرد: «دموکراتها بر سر قضیه ایران-کنترا خواستار استیضاح رونالد ریگان بودند اما آنها علاقه ای به استیضاح اوباما به خاطر قرار دادن 400 میلیون دلار پول نقد به ارز خارجی میان پالت ها و پرواز آن به سمت ایران در یک هواپیمای ناشناس، ندارند».

گرینفیلد در ادامه مدعی شد: «اوباما و دولتش، توطئه مجرمانه برای نقض قوانین آمریکا را نمایندگی می کنند. حتی اگر قوانین مصرحی در این باره وجود نداشته باشد، تامین مالی ایران مستقیما تامین مالی تروریسم است و این جرم و جنایت است».

این خبرنگار اسرائیلی با تاکید بر آنچه «مماشات و دلجویی» کارتر و اوباما در قبال ایران خوانده، اقدام آنها در دادن مستقیم پول به ایران را اقدامی مجرمانه خوانده است.

او در پایان با بیان اینکه «دلایل زیادی برای استیضاح کردن اوباما وجود دارد»، نوشته است: «جلسات استیضاح نه تنها به این دولت(اوباما) بلکه به دولت های آینده این پیام را ارسال خواهد کرد که زمان پایان دادن به سیاست کارتر در قبال دادن باج در ازای گروگانها فرا رسیده است».

کلید واژه ها: استیضاح کارتر پول نقد ایران و آمریکا


( ۱ )

نظر شما :