دعوت پاکستان از هند برای مذاکره بر سر کشمیر

۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۳ کد : ۱۹۶۲۱۸۰ سرخط اخبار

پاکستان اعلام کرد به زودی در نامه ای به دولت هند مذاکره بر سر منطقه کشمیر را پیشنهاد می کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان در یک کنفرانس خبری در شهر اسلام آباد اظهار کرد: قرار است اعزاز احمد چودری، قائم مقام وزارت خارجه پاکستان نامه ای را به همتای هندی خود در خصوص مساله مذاکرات در مورد مناقشه کشمیر بفرستند. با این حال سرتاج عزیز تاکید کرد: پاکستان به مطرح کردن مساله کشمیر در سطح جهانی نیز ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: در جریان نشست بعدی مجمع عمومی سازمان ملل مساله کشمیر در صدر دستور کار پاکستان قرار خواهد گرفت.

سرتاج عزیز گفت: براساس تصمیم های اتخاذ شده در جریان نشست موسوم به کنفرانس فرستاده های پاکستان در اسلام آباد در ماه جاری میلادی قائم مقام وزارت خارجه پاکستان قرار است نامه مربوط به مذاکرات در مورد کشمیر را نزد همتای هندی خود بفرستد.

مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان گفت: در این کنفرانس فرستادگان به مدت سه روز در مورد چالش های سیاست خارجه مهم پاکستان تصمیم گیری کرده و در مورد توصیه هایی که در تاریخ سوم اوت به نواز شریف، نخست وزیر پاکستان ارائه شد نیز بحث شد.

وی افزود: دولت اسلام آباد خواهان حل و فصل مساله کشمیر است و ما آماده تلاش برای این مساله هستیم. سرتاج عزیز همچنین گفت: پاکستان نگران عدم ورود هند به مذاکرات فراگیر با پاکستان است چرا که این سیاست منجر به صلح در جنوب آسیا نخواهد شد.

سرتاج عزیز ادامه داد: در کنفرانس فرستادگان خارجی پاکستان زمان قابل توجهی صرف وضعیت وخیم کشمیر شد. این کنفرانس بر ویژگی بومی جنبش کشمیری ها تاکید کرده و سرکوب گری ها و خشونت نیروهای هندی علیه کشمیری های بی گناه و غیر مسلح را محکوم کرد.

وی گفت: در این کنفرانس ما تصمیم گرفتیم که همچنان به حمایت سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی کامل خود از جنبش کشمیری ها برای به دست آوردن حق تعیین سرنوشت خود ادامه دهیم.

سرتاج عزیز همچنین تاکید کرد: پاکستان به شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد مساله نقض حقوق بشر در کشمیر نیز نامه نوشته و این شورا به هند اعلام کرد که خواهان اعزام یک هیات حقیقت یاب به کشمیر است.

مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان درباره دست داشتن هند در فعالیتهای براندازانه در پاکستان نیز گفت: اسلام آباد پیش از این پرونده مربوط به این مساله رانزد جامعه جهانی و سازمان ملل مطرح کرده است.

وی گفت: این پرونده قبل از نشست های بعدی مجمع عمومی سازمان ملل به روزرسانی خواهد شد.

کلید واژه ها: کشمیر نخست وزیر پاکستان اسلام آباد


نظر شما :