بان کی مون خواستار پایان خشونت‌ها در کشمیر شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۷ کد : ۱۹۶۲۴۰۳ سرخط اخبار

دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن کشتار مردم در کشمیر و درخواست برای پایان خشونت در این سرزمین اعلام کرد حاضر است نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

به گزارش فارس «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر و درخواست برای پایان خشونت در این سرزمین اعلام کرد حاضر است نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

بان کی مون در پاسخ به نامه «نواز شریف» درباره حل بحران کشمیر ضمن تشکر از پاکستان برای حل مسالمت آمیز این مسئله گفت: سازمان ملل متحد حاضر است نقش خود را برای پایان دادن به ادامه خشونت در این سرزمین ایفا کند.

به گزارش داون، دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد: هند و پاکستان ناگزیر هستند برای حل اختلاف درباره کشمیر با یکدیگر مذاکره کنند و این اقدام هر چه زودتر انجام شود بهتر است.

چندی پیش نواز شریف نخست وزیر پاکستان با ارسال نامه به سازمان ملل متحد خواستار حل بحران کشمیر طبق قوانین بین المللی شده بود.

وی در این نامه ضمن تأکید بر حل مسئله کشمیر طبق قوانین سازمان ملل متحد و مردم این سرزمین از بان کی مون درخواست کرد برای توقف ادامه خشونت توسط ارتش هند وارد عمل شود.

بعد از کشته شدن «برهان مظفر وانی» رهبر آزادی خواه کشمیر که عضور گروه حرکت المجاهدین بود ارتش هند برای سرکوب تظاهرات مردم این سررزمین وارد عمل شده است.

ظرف 42 روز اجرای حکومت نظامی در کشمیر بیش از 75 نفر از مردم کشته و 6 هزار نفر از آنها زخمی شده اند این در حالی است که هزاران نفر نیز در زندان به سر می برند.

کلید واژه ها: کشمیر این سرزمین


نظر شما :