ناطق نوری: برای دفاع از منافع ملی خودمان در سوریه می‌جنگیم

۲۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۶۳۸۹۱ سرخط اخبار
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که برای دفاع از منافع ملی خودمان در سوریه می جنگیم.
 
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه) در سی و چهارمین مراسم گرامیداشت شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در مسجد امیرالمؤمنین تهران اظهار داشت: به گفته شهید مطهری هر انقلاب دو چهره دارد، خون و پیام. 
 
وی با بیان اینکه پیام خون می خواهد تا دفع نشود و خون هم پیام می خواهد، گفت: ما در واقعه عاشورا شاهد آن بودیم که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پیام خون سیدالشهدا را به نسل های بعد رساندند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر انقلابی برای اینکه دچار تحریف و بدعت نشود و به دست فراموشی سپرده نشود، می بایست ابزار و عواملی را در اختیار بگیرد. بنابراین گاهی برای اینکه یک انقلاب در مسیر خود منحرف نشود، باید خون ریخته شود.
 
ناطق نوری خاطرنشان کرد: گاهی خون عامل حفظ پیام از انحراف و بدعت است و گاهی پیام حافظ انقلاب می شود و خون از انحراف و بدعت جلوگیری می کند. 
 
وی به آغاز اسلام و بعثت پیامبر اسلام(ص) اشاره و تصریح کرد: پیامبر(ص) 23 سال خون دل خورد، اما بالاخره اسلام را نشر داد و از مردم مرده و از مرده زنده ساخت و از بت پرستان ابوذر را علم کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیامبر(ص) هنوز در قید حیات بود که عده ای در قالب اسلام و مسلمانی ره منافقی را برگزیدند و در زیر نقاب شیطنت را آغاز کردند.
 
ناطق نوری به واقعه غدیر خم اشاره و تأکید کرد: پیامبر(ص) علنی علی(ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد و حتی در آخرین روزهای حیات پربرکت خود فرمود؛ کاغذ و قلمی بیاورید تا چیزی بنویسم، اما آنان کاغذ و قلم در اختیار پیامبر ندادند، اگر اجازه می دادند پیامبر چیزی بنویسد امروز مسلمانان این قدر شقه شقه نمی شدند.
 
وی گفت: انقلاب پیامبر اثر خود را گذاشت، اما افرادی مسئولیت اداره جهان اسلام را به دست گرفته اند که صلاحیت این کار را نداشتند. به گونه ای که در زمان خلیفه سوم طلحه و زبیر و زید بن ثابت ثروت و بیت المال را چنان غارت کرده بودند که حد نداشتند و ورثه آنها طلا را با تبر تقسیم می کردند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به چرایی انقلاب نکردن امام حسین(ع) در زمان معاویه پرداخت و گفت: معاویه چهره حق به جانب گرفته بود و در مقابلش نمی شد قیام کرد؛ چراکه خون عوام و فریب خوردگان به هدر می رفت.
 
ناطق نوری با بیان اینکه جوانان به لحاظ اینکه ما اسلام را به خوبی تفهیم نکردیم، شناخت لازم را ندارند، گفت: برخی جوانان به احترام امامان خود را قبول دارند اما در ذهن جوانان ما این سؤال وجود دارد که چرا امام حسن(ع) قیام نکرد، اما امام حسین(ع) قیام کرد؛ چراکه اگر وظیفه این است امام باید قبل از همه عمل کند.
 
وی به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه حسن و حسین هر دو امامند چه قیام کنند چه بنشینند، اشاره و اظهار داشت: این گونه نیست که نعوذبالله بگوییم امام حسین(ع) صلح طلب و امام حسین(ع) جنگ طلب بود، امام حسن(ع) اگر انقلابی تر از امام حسین(ع) نبود، قطعاً کمتر نبود و بالعکس.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط زمانه را اصلی ترین دلیل برای قیام نکردن امام حسن(ع) و قیام کردن امام حسین(ع) عنوان و تصریح کرد: تفاوت شرایط و زمانه معاویه و یزید بن معاویه سبب تفاوت روش بود.
منبع: فارس

کلید واژه ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام معاویه پیامبر(ص)


( ۱ )

نظر شما :