رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به ورشو رفت

۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۹۶۴۴۳۶ سرخط اخبار

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به دعوت معاون نخست وزیر لهستان و به منظور گفت وگو با مقامات این کشور در خصوص گسترش همکاری های صلح آمیز هسته ای امروز (یکشنبه) به ورشو رفت.

به گزارش فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به منظور انجام سفری دو روزه بامداد امروز (یکشنبه) راهی ورشو شد.

صالحی در مدت حضورش در لهستان در خصوص گسترش همکاری های صلح آمیز هسته ای با مقامات این کشور گفت وگو خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان ماه) در لهستان با مقامات این کشور ابعاد مختلف همکاری های صلح آمیز هسته ای را بررسی می کند.

میشل کورتیکا معاون وزیر انرژی لهستان 19 اردیبهشت ماه سال جاری در سفر به تهران با بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرف لهستانی ضمن اعلام دعوت معاون نخست وزیر آن کشور از علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای سفر به لهستان، آمادگی کشورش برای توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی در حوزه های علمی و تحقیقاتی، ایمنی هسته ای، کاربردهای پزشکی هسته ای و رادیوداروها و همکاری در زمینه شتاب دهنده ها را اعلام کرد.

کمالوندی نیز با اشاره به قرابت مواضع تاریخی 2 کشور و ظرفیت ها و فرصت های مناسب برای همکاری 2 کشور، از گسترش همکاری با این کشور و امضای تفاهم نامه همکاری استقبال کرد.

بهروز کمالوندی اخیرا در گفت وگو با فارس از سفر صالحی به ورشو خبر داد و گفت: آقای صالحی نیز در هفته های آینده به لهستان خواهد رفت.

کمالوندی گفت: با کشورها و شرکت های مختلف در حال نوشتن یادداشت تفاهم همکاری هستیم که اگر سفارشی داشته باشیم به آنها ارائه دهیم.

به گزارش فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی در راستای گسترش همکاری های صلح آمیز هسته ای پیش از این به جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و اتریش سفر کرده بود.

کلید واژه ها: لهستان صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی ایران همکاری های صلح همکاری های صلح آمیز


نظر شما :