کسی که به دروغ‌ها دامن می‌زند

مایکل فلین، یک نژادپرست تمام عیار در کابینه ترامپ

۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۶۵۴۸۴ اخبار اصلی آمریکا
حساب توییتر مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی نشان می‌دهد که او پروفایل‌هایی را با مضامین ترویج برتری نژاد سفید، توطئه‌های ضد اسلامی، ادعاهای بی‌اساس در مورد زادگاه رئیس جمهور اوباما و سرشار از اخبار جعلی را دنبال می‌کند.
مایکل فلین، یک نژادپرست تمام عیار در کابینه ترامپ

نویسنده: الی کلیفتون

دیپلماسی ایرانی: مشاور امنیت ملی، ژنرال بازنشسته، مایکل فلین آمده تا آتش خصومت را تندتر کند. حساب توییتر شخصی او و تئوری های توطئه ای که در توییتر پسر او تبلیغ می شوند، نشان دهنده انتخاب غریبی است که رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ، برای یک پست حساس در کاخ سفید انجام داده است.

بررسی لوب لاگ از حساب توییتر مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی نشان می دهد که او پروفایل هایی را با مضامین ترویج برتری نژاد سفید، توطئه های ضد اسلامی، ادعاهای بی اساس در مورد زادگاه رئیس جمهور اوباما و سرشار از اخبار جعلی را دنبال می کند. ژنرال بازنشسته مک کافری در صحبت های روز پنج شنبه در حالی که انتظار می رفت حمایت خود را از انتصاب فلین در سمت مشاور امنیت ملی اعلام کند گفت که فعالیت های فلین در توییتر «در مرز جنون» است و «سزاوار بررسی های بیشتر».

فلین آشکارا درباره توجه فراوانش به توییتر صحبت کرده و حضورش در شبکه های اجتماعی را بر اساس قرار گرفتن در جریان اصلی رسانه های اجتماعی دانسته است. 14نوامبر در تجمع بنیاد آمریکای جوان، در هتل ترامپ در واشنگتن دی سی، فلین گفت: «تاکید می کنم که در حال حاضر رسانه ها همه چیز را گزارش نمی کنند اما این رسانه های اجتماعی هستند که همه چیز را مشاهده می کنند. بنابراین می خواهم زمانی صرف صحبت درباره رسانه های اجتماعی کنم چرا که قدرت زیادی در آنها به خصوص برای نسل شما وجود دارد. گفته می شود که گشت وگذار ما در رسانه های اجتماعی باعث شد ترامپ موفق به کسب رای مردم در این مسیر سخت شود. احتمالا نزدیک به 70هزار تا 90هزار رای را به این شکل به دست آورده باشیم اما این عدد می تواند حتی بالاتر برود.»

بر اساس آخرین شمارش ها در آرای کلی، کلینتون نزدیک به 2,7میلیون رای بیشتر از ترامپ به دست آورده است. اما آن چه فلین در حساب توییتر خود نشان می دهد سوالاتی جدی را درباره این که مشاور امنیت ملی بعدی، اخبار رویدادهای جاری را چگونه به دست می آورد، افزایش می دهد. فلین 2,212 حساب دیگر را در توییتر دنبال می کند. مردمی که توییت می کنند، خوراک خبری و چیزهایی که فلین در این شبکه اجتماعی می بیند را می سازند و آنالیز الگوریتم این شبکه اجتماعی برای اخباری که فلین مشاهده می کند بر اساس آنها صورت می گیرد.

 یک جستجو در پروفایل هایی که فلین در حساب شخصی اش دنبال می کند، این نتایج را نشان می دهد:

  • بیش از یک دوجین پروفایل حاوی اظهارات ضداسلامی
  • پنج حساب کاربری حاوی اظهارت ضد شریعت
  • چهار حساب با پروفایل های حاوی #PizzaGate
  • چهار حساب با محتوای تروریستی
  • سه حساب با متحوای ضد مهاجرت
  • دو حساب با پروفایل های نژادپرستانه حاوی #WhiteGenocide

فلین همچنین حساب های کاربری را دنبال می کند که از کلمات و اصطلاحاتی با مشخصات مشکوک و نژادپرستانه استفاده می کنند. کاربری با نام Not2White می نویسد: «من یک سفیدپوستم، به آن افتخار می کنم و برای آن هر کاری می کنم. من یک کهنه سربازم و این کشور پر شده از گروه های تروریستی.»

کاربر دیگری باراک اوباما را یک تروریست اسلامی می داند که حتی در آمریکا متولد نشده است و می نویسد: «او باید این اعتراضات مزخرف که جان سیاه ها اهمیت دارد را جمع کند.»

فلین همچین پاملا گلر، یک فرد ضد اسلامی بدنام را دنبال می کند. کسی که قصد دارد فعالیت های ضداسلامی را توسعه دهد و سعی دارد تئوری هایی را ترویج دهد که از ساخت وساز مراکز اسلامی در آمریکا جلوگیری کند. او اوباما را متهم می کند که در تلاش است «از اربابان مسلمان خود دلجویی کند». کمیته ضد افترا در گزارش سال 2013 خود گلر را به شدت محکوم کرده است: «گلر به طور معمول به سازمان هایی که خلاف عقاید و دستور کار او باشند حمله می کند. اغلب اصطلاحاتی زننده و تصاویر نامناسب استفاده می کند و سازمان ها و ادیان دیگر را به تمسخر می گیرد. او درصدد اهریمن جلوه دادن سازمان هایی است که با آنها مخالف است.»

فلین همچنین یک ضداسلام گرای بدنام دیگر به نام فرانک گافنی را نیز دنبال می کند و توییت های او را به اشتراک می گذارد. گزارش هایی وجود دارد که گافنی فردی است که به ترامپ پیشنهاد داده تا مهاجرت افراد را از کشورهای مسلمان به آمریکا ممنوع کند. گافنی کسی است که در سال 2008 این سوال را که آیا اوباما یک شهروند متولد ایالات متحده هست یا نه، مطرح کرد. سوالی که بر اساس آن و به موجب قانون اساسی ریاست جمهوری باراک اوباما زیر سوال می رفت. او ادعا داشت شواهدی در دست دارد که نشان می دهد اوباما در کنیا به دنیا آمده در حالی که اوباما بارها گفته محل تولدش هاوایی است.

او همچنین بارها و بارها این توطئه را ترویج داد که دستیار هیلاری کلینتون، هما عابدین، یک عامل اخوان المسلمین است. او سال 2010 در ستونش در سایت Breitbart.com ادعا داشت که لوگوی آژانس دفاع موشکی، از شکل گیری هلال اسلامی دفاع می کند و این لوگو از لوگوی مبارزات انتخاباتی کمپین اوباما الهام گرفته است. او چنین لوگوهایی را با عنوان «تسلیم شدگی مقامات آمریکایی در برابر اسلام» تفسیر می کرد. در حالی که لوگوی این آژانس در واقع جدید نبود و هیچ ربطی به لوگوی انتخاباتی کمپین باراک اوباما نداشت.

منبع: لوب لاگ/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: فلین توییتر ترامپ رسانه های اجتماعی


( ۱ )

نظر شما :