آمریکا خواهان خروج پ.ک.ک از سنجار عراق است

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۶۵۸۴۲ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد حضور پ.ک.ک در سنجار عراق بزرگترین مانع برای آشتی عمومی و بازگشت مردم این منطقه به خانه هایشان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ما معتقدیم که حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در لیست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارد، نباید هیچ نقشی در سنجار داشته باشد.

اظهارات تونر در حالی مطرح می شود که پیش از این نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تهدید کرده بود که برای خارج کردن نیروهای پ.ک.ک از شهر ایزدی نشین های این اقلیم از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

تونر در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین از همه گروه های فعال در سنجار خواست تا روند آشتی سیاسی را تسهیل بخشند؛ روندی که می تواند موجب بازگشت مردم به خانه های خود در این منطقه شوند.

وی خاطرنشان کرد که به اعتقاد آمریکا دولت عراق در بغداد نیز نسبت به پ.ک.ک و حضورش در سنجارش نگرانی های مشابهی دارد.

پ.ک.ک از زمان پاکسازی نیروهای داعش از سنجار طی سال گذشته توسط نیروهای پیشمرگ و نیروهای محلی به دنبال آن بوده تا در این منطقه مامنی را برای خود ایجاد کند.

ترکیه همچنین نسبت به حضور پ.ک.ک در سنجار ابراز نگرانی و اعلام کرده که این کشور ممکن است به منظور جلوگیری از ایجاد مامن این گروه تروریستی در منطقه دست به اقدامات پیشگیرانه ای چون مستقر کردن نیروهای زمینی در این منطقه بزند.

پ.ک.ک از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا جزو سازمان های تروریستی محسوب می شود و با نقض یک جانبه آتش بس جنگ خود علیه ترکیه را از ژوئیه سال گذشته آغاز کرد.

کلید واژه ها: سنجار پ.ک.ک


نظر شما :