ایران را از روی نقشه محو می کنیم!

۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۶۵۸۶۹ سرخط اخبار

  یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان دیروز طی نطقی در مجلس این کشور ، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه " دیلی صباح " ترکیه، "قدرت حسین قلی اف" نماینده مجلس آذربایجان دیروز در واکنش به حواشی سفر اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل به آذربایجان این سخنان را ایراد کرد.

او با اشاره به اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران حق ندارند با مداخله در امور داخلی آذربایجان به روابط رو به توسعه کشورش با اسراییل اعتراض کنند، گفت دولت باکو باید به تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران در این باره واکنش نشان دهد.

گفتنی است  نتانیاهو روز 13 دسامبر با سفری 7 ساعته به جمهوری آذربایجان ضمن دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان چند سند و یادداشت تفاهم همکاری با این کشور به امضا رساند.

با وجودی که این سفر واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران را در پی نداشته است، اما در هفته های اخیر برخی دیپلمات ها، نمایندگان مجلس و روحانیون و ائمه جمعه در ایران به این سفر واکنش نشان داده و به آن اعتراض کرده اند.

حسین قلی اف روز جمعه در سخنان خود در پارلمان آذربایجان با ادعای اینکه در روزهای گذشته واکنش های تهدید آمیزی از سوی برخی مقامات ایرانی در رابطه با سفر اخیر نتانیاهو به باکو دیده می شود، گفت دولت باکو باید نسبت به این واکنش ها بی تفاوت نباشد و به آنها پاسخ مناسب بدهد.

او تهدید کرد: موضع تهاجمی اخیر جمهوری اسلامی ایران نسبت به جمهوری آذربایجان می تواند عقب وخیمی در پی داشته باشد.

بنا به ادعای این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان : اگر ایران جرات حمله به جمهوری آذربایجان را به خود بدهد، این کشور (ایران) از روی نقشه محو شده و به جای آن 5 کشور جدید تاسیس خواهد شد!"

ادعای این نماینده در حالی است که جمهوی اسلامی ایران همواره بر حسن همجواری و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان خود از جمله جمهوری آذربایجان تاکید داشته و هیچ گاه همسایگان خود را تهدید به حمله نکرده است.

پس از سخنان حسین قلی اف ، رییس مجلس جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات او گفت: ایران هرگر قادر به دخالت در امور داخلی این کشور نخواهد بود.

"اوکتای اسداف" رییس مجلس آذربایجان گفت: کشورش هرگز به سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان اعتراضی نکرده است و دو کشور باید به یکدیگر احترام بگذارند.

کلید واژه ها: جمهوری آذربایجان


( ۱۹ )

نظر شما :