وضعیت کریمه قابل مذاکره نیست حتی با ترامپ

۲۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۵:۰۱ کد : ۱۹۶۷۱۱۸ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرده روسیه وضعیت شبه جزیره کریمه را با هیچ کس حتی رئیس جمهور آمریکا نیز قابل مذاکره نمی داند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، روسیه قصد ندارد کریمه را به کی یف بدهد و اصلا وضعیت این شبه جزیره را قابل مذاکره با هیچ کس حتی رئیس جمهوری آمریکا نیز نمی داند.

بنا بر این گزارش، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موضع سرسختانه ای با روسیه دارد و انتظار دارد که مسکو کریمه را به اوکراین بازگرداند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «این موضوع به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و درباره آن با هیچ کس حتی رئیس جمهور آمریکا گفت وگو نخواهیم کرد.»

وی افزود: «روسیه درباره مسائل مرتبط با خاک خود با شرکای خارجی اش گفت وگو نمی کند.»

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت: «ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مکالمه تلفنی خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 28 ژانویه نیز درباره مسئله کریمه صحبت نکردند».

شبه جزیره کریمه پس از همه پرسی سال 2014 میلادی در این منطقه و با رأی مثبت 97 درصد از مردم به روسیه الحاق شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد: «ما خاک خود را به کشور دیگری نمی دهیم. کریمه بخشی از خاک روسیه است و حاضر نیستیم آن را به اوکراین بدهیم».

بنا بر برخی گزارش ها، یک سری از مقامات کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و تعدادی از مشاوران وی یک سال قبل از انتخابات با مقامات اطلاعاتی روسیه تماس تلفنی داشته اند.

سخنگوی کرملین در این رابطه گفت: «گزارش ها درباره تماس میان دستیاران ترامپ با مقامات اطلاعاتی روسیه حی رقابت های انتخاباتی آمریکا بر اساس واقعیات نیست».

کلید واژه ها: کریمه رئیس جمهوری آمریکا کرملین


نظر شما :