حمایت کابل از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به افغانستان

۳۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۹۶۷۹۸۳ سرخط اخبار

دولت کابل از پیشنهاد آمریکا برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان فعالیت های تروریست ها را تهدیدی جدی برای ثبات کشورش دانست و گفت: حامیان تروریست ها در خارج از کشور من هستند.

وی قبل از سفرش به آمریکا برای حضور در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش با اظهار این نکته که دیدگاه افغانستان در مورد پناهگاه های امن شورشیان در پاکستان را در این نشست مطرح خواهد کرد، گفت: اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی می تواند به بهبود شرایط امنیتی در افغانستان کمک کند.

در این نشست که ۲۲ مارس برگزار می شود وزرا و مقام های ارشد کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش در مورد مبارزه با تروریسم و چالش های آن، دیدار و گفت وگو می کنند.

ربانی تأکید کرد که جنگ و تروریسم، تنها تهدید علیه افغانستان نیست و نیاز است تا همه کشورها برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای بین المللی تحت امر آمریکا در افغانستان پیش از این گفته بود که چند هزار نیروهای آمریکایی برای آموزش موثر و دادن مشاوره به سربازان افغان نیاز است.

گفته می شود در حال حاضر حدود 13300 سرباز خارجی در افغانستان مستقر هستند که 8400 تن از آنها آمریکایی هستند.

به گفته ربانی مذاکرات وی در آمریکا بیشتر درباره دستاوردهای دولت افغانستان و کمبودها در عملیات ضد ترور است.

وی در رابطه شایعات درباره رابطه روسیه با طالبان گفت: مسکو به کابل این اطمینان را داده که این ارتباط فقط در حد تماس و با هدف وادار کردن شورشیان به حمایت ازمذاکرات صلح با دولت افغانستان بوده است.

پیشتر جان مک کین، سناتور جمهوری خواه نیز از رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود که به وضعیت امنیتی افغانستان توجه فوری کند تا این کشور به سوی هرج ومرج نرود.


نظر شما :