آغاز محاکمه لولا داسیلوا در برزیل

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۱ کد : ۱۹۶۸۹۲۴ سرخط اخبار

"لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا" رئیس جمهوری چپگرای اسبق برزیل امروز (چهارشنبه) قرار است در دادگاه به منظور محاکمه به اتهام فساد حاضر شود؛ محاکمه ای که ممکن است پایان کار او را در عرصه سیاست رقم بزند.
 
به گزارش ایسنا،لولا داسیلوای ۷۱ ساله متهم است که یک آپارتمان ساحلی به عنوان رشوه دریافت کرده است. پرونده او بخشی از تحقیقات ضد فساد گسترده تری در ارتباط با ارتشا در شرکت ملی نفت برزیل به نام پتروبراس است که در برزیل با عنوان تحقیقات "کارواش" مشهور شده است.
 
او تاکید دارد که اتهامات مطرح شده ساختگی هستند و هدفشان جلوگیری از کاندیداتوری دوباره او برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ است. محاکمه لولا داسیلوا در حالی قرار است امروز در شهر کوریتیبا برگزار شود که خیل عظیمی از حامیان او و حزبش موسوم به حزب کارگران با پوشیدن لباس های قرمز رنگی که سمبل این حزب است و با ده ها دستگاه اتوبوس از سراسر برزیل عازم این شهر شدند تا در آستانه محاکمه حمایتشان را از او نشان دهند.
 
رالف موریرا، یک وکیل ۶۰ ساله حامی لولا داسیلوا گفت: لولا خودش قربانی یک پرونده قضایی اشتباه شده است. ما به این شهر آمدیم تا حمایتمان را از کارگران روستایی نشان داده و مبارزه برای دموکراسی را تقویت کنیم.
 
این دادگاه همچنین قرار است پذیرای هم پیمانان ارشد لولا داسیلوا باشد و در همین راستا انتظار می رود هومبرتو کوستا، سناتور حزب کارگران و دیلما روسف، رئیس جمهوری که بعد از لولا داسیلوا در برزیل روی کار آمده و بعد خودش هم برکنار شد، در دادگاه حاضر شوند.
 
در حال حاضر لولا داسیلوا مجموعا با پرونده دادگاهی روبرو است و اکنون باید برای آینده سیاسی خود مبارزه کند. آپارتمان اعطایی به عنوان رشوه به لولا داسیلوا و دیگر مزایای دریافتی از سازمان کشورهای قاره آمریکا بخشی از یک شبکه بزرگ رشوه خواری هستند که در جریان تحقیقات ضد فساد مشهور به "کارواش" برملا شده است و در جریان آن شرکتهای بزرگ به سیاستمداران رشوه می دادند تا بتوانند از نفوذ قانونگذاران برخوردار شده و معاملات بزرگ با شرکت ملی نفت پتروبراس انجام دهند.
 
مقامات برزیل به سبب نگرانی از بابت بروز خشونت در اطراف دادگاه محل محاکمه داسیلوا، از تظاهرکنندگان حامی و مخالفش خواسته اند که از محل محاکمه دور بمانند. تدابیر امنیتی نیز به شدت افزایش یافته است.

کلید واژه ها: داسیلوا برزیل لولا داسیلوا


نظر شما :