رئیس جمهور برزیل: استعفا نمی‌دهم

۰۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۹۶۹۱۴۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری برزیل که با درخواست های مردم این کشور برای کناره گیری به اتهام رسوایی فساد روبروست، گفته اگر توسط دادگاه عالی هم محکوم شود، از سمتش کناره گیری نمی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل تامر، رئیس جمهوری برزیل به روزنامه "فولها دو سن پائولو" گفت: من از سمتم استعفا نمی دهم. اگر می خواهید بیرونم کنید. اگر من کناره گیری کنم یعنی به جرمم اعتراف کرده ام.

مردم برزیل که بابت رسوایی فساد علیه تامر دست به راهپیمایی های اعتراضی زده اند خواستار برکناری وی شدند.

دادگاه عالی برزیل برای بررسی این پرونده رسوایی فساد علیه تامر پرونده تشکیل داده است. انتظار می رود که در روزهای آتی دادگاه به درخواست تامر این پرونده را معلق کند و به بررسی بیشتر درباره این اتهام بپردازد.

رسوایی فساد علیه تامر زمانی مشخص شد که اخیرا اسناد منتشر شده نشان داد تامر پرداخت پول به یک قانونگذار محبوس را لاپوشانی کرده است.

این اتهام همچنین این نگرانی را به وجود آورده که ائتلاف حاکم دچار تفرقه شود چون حزب سوسیال دموکراسی برزیل که بزرگترین متحد تامر در ائتلاف مذکور است نشست روز یکشنبه را لغو کرد تا درباره اینکه به حمایتش از وی ادامه دهد، تصمیم گیری کند.

مقام های این حزب گفته اند تا زمان حکم دادگاه درباره تداوم تحقیقات علیه تامر درباره ادامه همکاری و حمایت از وی منتظر می مانند.

کلید واژه ها: تامر برزیل علیه تامر


نظر شما :