ترامپ در تماس با پادشاه عربستان خواستار اتحاد در منطقه شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۹۶۹۴۰۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه عربستان بر لزوم ممانعت از حمایت های مالی از گروه های تروریستی و حمایت از افراط گرایی از سوی هر یک از کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بر اهمیت اتحاد شورای همکاری خلیج فارس جهت شکست تروریسم و حفظ ثبات منطقه تاکید کرد.

ترامپ در این گفت وگوی تلفنی درباره توقف حمایت های مالی از گروه های تروریستی و توقف حمایت از افراط گرایی از سوی هر یک از کشورهای منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در توئیتی تاکید کرده بود: منزوی کردن قطر آغازی برای پایان حمایت از تروریسم است و همه نشانه ها در حمایت از افراط گرایی مذهبی به قطر اشاره دارد.

وی در توئیت دیگری نوشت: کشورهای شرکت کننده در نشست های ریاض تاکید کردند که راهکاری جدی برای مبارزه با حمایت مالی از افراط گرایی را در پیش خواهند گرفت و همه نشانه ها به قطر اشاره دارد.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامپ دیداری مثبت و سازنده با امیر قطر در ریاض داشت. وی در این دیدار از اصرار امیر قطر برای پیوستن این کشور به مرکز مبارزه با تروریسم خرسند شد.

کلید واژه ها: قطر از افراط گرایی از افراط افراط گرایی


نظر شما :