عکس: رونمایی از هندوانه‌‌های بمب‌گذاری‌ شده‌!

۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۶۹۸۹۶ سرخط اخبار
طالبان برای اولین بار طی شانزده سال اخیر از ابتکار کثیف جاسازی مواد منفجره در هندوانه برای دسترسی به اهدافی که تحت تدابیر شدید امنیتی است، استفاده می کند.
 
به گزارش میزان، پایگاه قرطاس نیوز عراق در گزارشی با عنوان «هندوانه بمب گذاری شده، سلاح جدید طالبان در افغانستان » نوشت: با رسیدن فصل تابستان طالبان ابزاری حیرت آور را برای جاسازی بمب هایش بکار گرفته است.
 
رونمایی از هندوانه‌‌های بمب‌گذاری‌ شده‌! 

همان گونه که در تصاویر منتشر شده توسط یکی از خبرنگاران پیداست طالبان در حال کارگذاشتن بمب در داخل هندوانه است.
 
در بیستم ژوئن جاری خبرنگاران متعدد افغانستانی تصاویری را منتشر کردند که در آن طالبان جدیدترین تاکتیک های خود را برای پنهان کردن بمب  بکار گرفته است.
 
در این تصاویر یک فرد در حال بازکردن هندوانه و جاسازی مواد منفجره در داخل آن است .
 
با وجود اینکه جاسازی بمب در اشیای مختلف شیوه معمول طالبان بوده اما تاکنون از هندوانه برای جاسازی بمب استفاده نشده بود. با گذشت 16 سال از آغاز جنگ در افغانستان طالبان هنوز در این کشور فعال است و مناطق متعددی را تحت سیطره خود دارد.
 
بر اساس سازمان ملل سال 2016 سال خونباری بخصوص برای غیرنظامیان افغانستان بود چرا که 3 هزار و 498 نفر در جریان حملات این کشور که بیش تر طالبان یا دیگر گروه ها در پس آن بودند کشته شدند و 7 هزار و 920 نفر دیگر هم زخمی شدند که یک سوم این قربانیان کودکان بودند.
 
آن گونه که سازمان ملل گزارش داده بیش از 6 هزار و 780 سرباز افغانستان هم کشته شدند.
 
در عرصه درگیری ها طالبان به جاسازی مین ها در داخل اجساد سربازان کشته شده افغانستان یا در داخل لاشه های سگ های مرده شناخته شده است.
 
اما برای بمب ها از روش های دیگری برای عبور از مناطق حفاظت شده استفاده می کند برای مثال مواد منفجره را در طبق های پر از غذا یا بین صفحات قرآن جاسازی می کند و معمولا افرادی غیر حقیقی را برای عبور دادن این بمب ها از پست های امنیتی در محافل رسمی یا نشست های دولتی بکار می گیرد، برای مثال «برهان الدین ربانی» در سال 2011 با یک عمامه بمب گذاری شده ترور شد.
 
طالبان زمانی شیوه ای ابتکاری برای بمب گذاری های خود بکار می گیرد که می خواهد به هدفی که تحت تدابیر امنیتی شدیدی است دست یابد.
 
عناصر طالبان هنگامی که قصد حمله به اماکن عمومی را دارند هیچ کدام از این احتیاط ها را به کار نمی گیرند چرا که بمب را به راحتی جاسازی و منفجر می کنند.
 
نیروهای امنیتی افغانستان هم گاهی اوقات این حملات را کشف و شناسایی می کنند اما دقت عمل آنها در حد شناسایی همه حملات نیست علاوه بر اینکه طالبان خود حامیانی در داخل ارتش افغانستان دارد که به آن برای عبور از پست های بازرسی کمک می کنند.

کلید واژه ها: هندوانه


نظر شما :