سپاه مرزها را از نفوذ بیگانگان مصون کرد

۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۷ کد : ۱۹۶۹۹۸۵ سرخط اخبار

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر کشوری در جهان ضعیف باشد محکوم به شکست است، گفت: آمریکایی ها با این همه هیاهو جرات نمی کنند پای نیروهای زمینی شان را جایی باز کنند و گسترش دهند پس باید در حاشیه بمانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، آئین افتتاح پایگاه هوایی سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران در استان فارس با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز به فضل الهی و با مجاهدت های شبانه روزی مسئولان و اعضای نیروی زمینی سپاه این نیرو به استوانه مستحکم امنیت ملی کشور در مقابل تهدیدات خارجی و مخاطرات داخلی تبدیل شده است، گفت: نیروی زمینی سپاه در حال گشایش یک مسیر جدید در ترازیابی از قدرت در سطح منطقه و جهان است.

سردار سلامی افزود: نیروی زمینی سپاه با ایجاد زیرساخت های اساسی و ماندگار که در آن اراده انسان و فناوری ترکیب شده و جلوه هایی از شاهکارهای مهندسی رزمی را به نمایش گذاشته اند، مرزها را از نفوذ عوامل بیگانه مصون کرده است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی توانسته اند سیاست های تجاوزکارانه را نسبت به این کشور بزرگ اما پر تهدید در سطوح جهانی که دشمنانی نظیر آمریکا دارد و در مورد ما دارای راهبرد تهاجمی هستند، متوقف کنند؟، اظهار داشت: بدون تلاش فداکارانه، جهاد کبیر و بدون ساختن قدرت و گسترش آن روی زمین نمی شود در مقابل دشمنانِ پر از کینه ایستاد. این استقامت، آرامش، امنیت، اقتدار و عزت حاکی از این است که انسان های فداکاری هستند که به خود نمی اندیشند تا به پیشرفت و آرامش یک ملت فکر کنند، جنس سپاه و نیروهای مسلح ذاتا این گونه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ساخت پایگاه هوایی سیدالشهدا (ع) گفت: کار عظیمی صورت گرفته و نیروی زمینی در حال تبیین یک شخصیت نوین و مدرن از یک نیروی تخصصی است که در میدان عمل و ماموریت ها موفق بوده است و یکی از زیرساخت های مهمی که موفقیت آینده این نیرو به آن متکی است، بخش هوانیروز سپاه است که در مسیر تکامل مملو از بالگردها خواهد شد.

سردار سلامی بیان کرد: نیروی زمینی دارای سرعت عمل و قدرت انجام عملیات های عمیق است و اینها یک الزام تاکتیکی و عملیاتی است، نیرویی که در این حجم انجام ماموریت می کند در بخش امداد و نجات، ترابری و تهاجم نیازمند یک سیستم هوایی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: تجربه های گذشته و دستاوردهای فنی و علمی جهانی ترکیب شده و پایگاه های هوایی مدرنی در شیراز و تهران ایجاد شده اند، نیروی زمینی پیشرفت های خوبی را تجربه می کند و این اراده برای بالندگی ثمر داده و در این مسیر هرگز متوقف نمی شویم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ راهی به جز قدرتمند شدن و قدرتمند ماندن نداریم، گفت: هر کشوری در جهان ضعیف باشد محکوم به شکست است، زمین مهم ترین عنصر قدرت یک نظام و ملت است بنابراین باید در زمین مستحکم باشیم و این دستور کار جدی ماست.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: کاری که نیروهای سپاه در قصرقند، در کردستان و صابرین در مجلس انجام دادند، شما در جای دیگری از جهان نمی بینید، آمریکایی ها با این همه هیاهو جرات نمی کنند پای نیروهای زمینی شان را جایی باز کنند و گسترش دهند پس باید در حاشیه بمانند، حرف اول را در تحولات اساسیِ میدان نیروی زمینی می زند.

کلید واژه ها: فرمانده کل سپاه سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران


نظر شما :