اسرائیلی‌ها نتانیاهو را فاسد می‌دانند

۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۹۷۰۳۲۳ سرخط اخبار

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می دهد تقریبا نیمی از اسرائیلی ها معتقدند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی فاسد است اما گمان می کنند که او مناسب ترین فرد در این سمت باشد.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی که برای روزنامه عبری زبان معاریو انجام شده نشان می دهد ۴۸ درصد از شرکت کنندگان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فاسد می دانند و ۳۸ درصد معتقدند که او فاسد نیست و مابقی تردید دارند.

۳۰ درصد از شرکت کنندگان درباره ادعای نتانیاهو در مورد بی اطلاعی از فساد در پروژه خرید زیر دریایی از آلمان معتقدند که او اطلاع نداشته و ۵۵ درصد احساس می کنند که او از قراردادهای مشکوک اطلاع دارد. ۱۵ درصد هم نظری نداشتند. 

قرارداد خرید زیردریایی که نوامبر گذشته میان رژیم صهیونیستی و دولت آلمان منعقد شد، با اتهامات بیشماری درباره فساد روبروست. این قرارداد دو میلیارد دلاری تحت بررسی قرار دارد اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است که روند خرید تکمیل خواهد شد. او سه شنبه پیش گفته بود: مسائل مشخص خواهد شد و معتقدم که این قرارداد به سرانجام می رسد.

در همین حال اندکی بیش از یک چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور تاکید دارند که نتانیاهو بهترین فرد به عنوان نخست وزیر است. در این نظرسنجی نتانیاهو ۲۶ درصد، یائیر لاپید، رئیس حزب یش آتید ۱۴ درصد، آوی گابی، رهبر جدید حزب اسرائیلی ۱۲ درصد، موشه کهلون، وزیر دارایی به همراه نفتالی بنت، وزیر آموزش ۸ درصد و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها سه درصد رای آورد. هیچکدام از آنها به جز نتانیاهو بالای ۱۹ رای نیاوردند.

براساس این نظرسنجی، تنها ۳۳ درصد می خواهند که اگر نتانیاهو استعفا داد دولتی به رهبری حزب لیکود روی کار آید. ۵۳ درصد هم ترجیح می دهند که انتخابات جدیدی برگزار شود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :