آن چه اسرائیل در پی آن است

یهودی سازی اماکن اسلامی با ایجاد فضای بی مبالاتی

۰۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۷۰۴۱۶ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: هانی عماره
هانی عماره می نویسد: عار بشریت است آن صحنه ای که سرباز اسرائیلی با کفشش با نهایت حقد و کینه مسلمانی را در حالی که در حین نماز سجده کرده است، لگد می زند.
یهودی سازی اماکن اسلامی با ایجاد فضای بی مبالاتی

دیپلماسی ایرانی: عار بشریت است آن صحنه ای که سرباز اسرائیلی با کفشش با نهایت حقد و کینه مسلمانی را در حالی که در حین نماز سجده کرده است، لگد می زند.  

آیا جرات اسرائیل این قدر بالا رفته است که درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگذاران ببندد؟ آیا اگر کشورهای عربی در حالتی از اتحاد و قدرت بودند و در قالب یک مرد واحد در برابرش ظاهر می شدند جرات انجام چنین کارهای شنیعی را داشت؟ پاسخ قطعا نه است. در کمال تاسف اسرائیل تنها کسی است که از این اتلاف و تکه تکه شدن و ضعفی که به جان جهان عرب افتاده، استفاده می کند، و همه این ضعف های جهان عرب بر قدرتش می افزاید. برای همین هیچ بعید نمی دانم که دست های آلوده به خون صهیونیست ها که از زمانی که قدم به سرزمین فلسطین گذاشتند هر جنایتی را مرتکب شدند، در جریان باشد تا جهان عرب را بشورانند و با کاشت بذر فتنه و تفرقه بخواهند این تقسیم بندی ها را تعمیق کنند و درگیری ها را پیچیده تر کنند.

به هیچ وجه خباثت اسرائیلی مانع از آن نمی شود که ما مردم عرب به خود نیاییم و از این سردرگمی که در آن به سر می بریم خارج نشویم. ما باید به صف واحد خود بازگردیم و امیدها را نزد ملت های این منطقه احیا کنیم تا فردایی بهتر از امروز که پر از بدبختی است، داشته باشیم.

آن چه در روزهای گذشته در محیط پیرامونی ما گذشته است، تاکید می کند که اسرائیل همچنان بر اجرای سیاست یهودی سازی منطقه اصرار دارد و می خواهد در این راه طرح خود را برای استیلای بیشتر بر سرزمین های عربی و اسلامی پیاده کند، اسرائیل می خواهد احساسات ملت مسلمان و عرب را به بی مبالاتی و بی توجهی تبدیل کند تا بتواند یکی از مقدس ترین اماکن مقدس مسلمانان را به تصاحب خود در آورد. آن صحنه ای که شاهد بودیم و در آن نهایت اهانت به سمبل ها و بارگاه های مقدس مسلمانان شد، با هدف تسلط کامل بر آن مکان های مقدس انجام شده است.

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

هانی عماره

نویسنده خبر

هاني عماره، نويسنده و روزنامه‌نگار مصري، دبير تحريريه روزنامه الاهرام و عضو شوراي شش نفري پيشكسوتان اتحاديه روزنامه‌نگاران مصر است.

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: بیت المقدس اسرائیل هانی عماره


نظر شما :