لاوروف: خطر داعش به پایان نرسیده است

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۹۷۰۸۰۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که به رغم پیشرفت نسبی در حل و فصل بحران سوریه اما خطر داعش همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای اندونزیایی خود به وحدت مواضع این دو کشور در قبال حل بحران ها براساس قوانین بین المللی و مذاکرات سیاسی بدون مداخله خارجی اشاره کرد.

وی گفت: نگرانی شدید ما درباره اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا همچنان وجود دارد و به رغم پیشرفت نسبی در حل و فصل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم اما خطر داعش از بین نرفته است.

لاوروف گفت: تروریست های داعش همچنان در حال گسترش در سرتاسر جهان به ویژه در نزدیکی مرزهای روسیه و اندونزی هستند. مسکو و جاکارتا با هماهنگی در سطح اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم توافق کرده اند.

لاوروف به مساله فلسطین نیز پرداخت و گفت: باید تلاش های بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین و تضمین وحدت فلسطین افزایش یابد.

وی گفت: روسیه و اندونزی برای یافتن راهکارهای مسالمت آمیز جهت حل بحران های منطقه از جمله فلسطین تلاش می کنند.

همچنین رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی گفت: مسکو و جاکارتا دارای روابطی قدرتمند در زمینه مسائل سیاسی و دفاعی هستند و اندونزی خواهان تقویت روابط تجاری دو کشور است.

وزرای خارجه روسیه و اندونزی در دیدار خود درباره مسائلی شامل تنش ها در شبه جزیره کره، مناقشه در دریای چین جنوبی و درگیری در خاورمیانه به بحث پرداختند اما جزئیاتی درباره این مذاکرات خود منتشر نکرد.


نظر شما :