اردوغان خطاب به قلیچداراوغلو: شرم کن!

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۹۷۰۸۰۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری خواه"، بزرگترین حزب مخالف دولت گفت: شرم کن که می گویی هیچ عدالت و آزادی در ترکیه نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی در شهر ترابزن در شمال شرقی ترکیه با انتقاد از رهبر حزب اپوزیسیون این کشور گفت: زمانی که شما از آنکارا تا استانبول راهپیمایی می کردید چه کسی ایمنی شما را تضمین کرد؟ دولت ترکیه امنیت شما را تامین کرد. دولت ترکیه به شما این فرصت را داد. عدالت نیاز به شجاعت و مسئولیت دارد. اگر شما راهپیمایی می کنید که از اعضای فتو (وابسته به فتح الله گولن) و پ.ک.ک و داعش حمایت کنید، باید شرمگین باشید. ما می دانیم چه کسانی با شما در این راهپیمایی بودند.

چندی قبل قلیچداراوغلو در گفت وگو با یک روزنامه آلمانی از فضای حاکم در درون ترکیه انتقاد کرده بود.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی در ترکیه به خصوص در بخش انرژی با وجود تنش های اخیر با برلین گفت: هنوز اعتبار ترکیه در خارج از کشور در سطح خوبی قرار دارد. توجهی به حرف های آلمانی ها نکنید. آنها می توانند حرف بزنند اما درنهایت می فهمند که کار اشتباهی می کنند ولی آن زمان برای همه چیز بسیار دیر خواهد بود. ما کاری علیه آلمان ها انجام ندادیم اما آنها از راه خود منحرف شدند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به انتخابات پیش رو در آلمان گفت: به دلیل برگزاری انتخابات در این کشور از یک سو برخی اظهاراتی را بیان می کنند اما مهم نیست آنها چه می کنند و چه مواضعی انتخاب می کنند. ما راه مستقیم خود را ادامه خواهیم داد.

اردوغان سپس با اشاره به اقدامات حزب عدالت و توسعه در طول ۱۵ سال گذشته گفت: "حزب حاکم به ملت ترکیه خدمت می کند. ما خدمتگزار ملت هستیم نه رئیس آنها. امروز جهان درباره ترکیه صحبت می کند. امروز ترکیه به یک کشور ایده آل در جهان تبدیل شده است."


نظر شما :