توافق ترامپ و ماکرون برای تداوم همکاری‌ها علیه کره‌شمالی

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۷۰۸۶۷ سرخط اخبار

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی توافق کردند تا برای حل بحران در شبه جزیره کره همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون، روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره لزوم رویارویی با شرایط به شدت خطرناک و رو به افزایش مرتبط با رفتار بی ثبات کننده و تنش آمیز کره شمالی بحث و رایزنی کردند. دو طرف بر ادامه همکاری ها برای حل بحران شبه جزیره کره توافق کردند.

در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رژیم کره شمالی درگیر لفاظی های جنجالی درباره برنامه تسلیحات هسته ای این کشور آسیایی شدند.

کاخ الیزه هم در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد، ماکرون از جامعه جهانی خواسته است تا از تشدید اوضاع در رابطه با کره شمالی خودداری کنند. در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری فرانسه نگرانی خود را از رشد تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی بیان کرد. او متحدان و شرکای این منطقه را از پشتیبانی خود در این دوره مطمئن ساخت. او همچنین خواستار مسوولیت پذیری تمام طرف ها و جلوگیری از تشدید تنش ها شد.

ماکرون همچنین تاکید کرد جامعه جهانی باید به تلاش خود ادامه دهد تا از بازگشت پیونگ یانگ به مذاکره بدون پیش شرط اطمینان حاصل کند.

ترامپ همچنین در گفت وگو با ماکرون تاکید کرد، ایالات متحده آماده است تا تمام تدابیر موجود از جمله شامل اقدام های نظامی را برای حل مسائل هسته ای کره شمالی اعمال کند. آنها همچنین درباره لزوم رویارویی با "شرایط خطرناک روز افزون" که حاصل رفتار بی ثبات کننده پیونگ یانگ است، بحث و تبادل نظر کردند. ترامپ تاکید کرد، آمریکا آمادگی دارد در کنار متحدانش طیف گسترده ای از تدابیر دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی برای دستیابی به این هدف انجام دهد.


نظر شما :