بازپرس پرونده "مداخله روسیه" به ترامپ نزدیک‌تر شد!

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۴۳ کد : ۱۹۷۰۸۷۳ سرخط اخبار

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، شورای ویژه ای که درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال همدستی میان مسکو و کارزار ترامپ تحقیق می کند، قصد دارد با مقام های کنونی و سابق کاخ سفید گفت وگو کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز به نقل سه منبع مطلع گزارش داد، رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات در حال مذاکره با کاخ سفید درباره مصاحبه های بالقوه از جمله با راینس پریبس، رئیس دفتر سابق کاخ سفید (در دوره ترامپ) است.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی مولر و کاخ سفید درباره این مساله اظهار نظر نکردند.

نیویورک تایمز نیز به نقل از منابع نوشت: مولر از کاخ سفید درباره دیدارهای خاصی سوال کرده است؛ اینکه چه کسانی در آنها حضور داشتند و اینکه یادداشت، مدرک و یا نسخه ای از گفت وگوهای آن وجود دارد یا خیر.

براساس این گزارش، مولر که سابقا رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) بوده می خواهد این مساله را کشف کند که چرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت جیمز کومی را ما مه از ریاست اف بی آی اخراج کند. با این حال هنوز هیچ مصاحبه ای مشخص نشده است.

نشریه نیویورک تایمز آمریکا گزارش داد: دفتر رابرت مولر در حال حاضر با کاخ سفید درباره بازجویی از مقامات فعلی و سابق در ارتباط است.

بر همین اساس مولر به دنبال بازجویی از مقاماتی است که ممکن است درباره یکسری مسائل از جمله تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه گذشته برای اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی به ارائه اطلاعات و شهادت و همچنین مدارک بپردازند.

این بازجویی ها می تواند نقش مهمی در ادامه تحقیقات مولر از جمله در ارتباط با اتهام وارده به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمینه مانع تراشی بر سر راه عدالت داشته باشد.

چند روز پیش هنگامی که مولر حکمی برای تفتیش خانه پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ صادر کرد مشخص شد که تحقیقات مولر در حال گسترده تر شدن است.

جان داود، یک وکیل دونالد ترامپ این حکم را افراط گرانه خواند و مولر را متهم به سوءاستفاده از جایگاهش کرد.

پریبس هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.

یک وکیل ویژه دونالد ترامپ به نام تای کاب گفت: کاخ سفید به همکاری کامل با تحقیقات مولر ادامه خواهد داد.

روزنامه نیویورک تایمز افزود که چهره های نزدیک به دولت آمریکا از بابت تحقیقات مولر درباره پریبس که رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری خواه بوده و در زمان انتخابات با کمپین دونالد ترامپ همکاری نزدیکی داشته نگران هستند.

یک مقام پلیس آمریکا نیز گفت: پریبس براساس گزارش ها با کومی در تاریخ ۸ فوریه یک هفته پیش از درخواست ترامپ از کومی به منظور کنار گذاشتن تحقیقات درباره مایکل فلن، مدیر امنیت ملی سابق کاخ سفید، صحبت کرد.

این مقام گفت: کومی با پریبس درباره یک سیاست وزارت دادگستری حرف زد که جلوی صحبت مقام های کاخ سفید با اف بی آی درباره تحقیقات جاری را به بهانه اجتناب از مداخله سیاسی می گیرد.

ترامپ تحقیقات مولر را "شکار ساحره" می خواند. اتهام همدستی میان وابستگان ترامپ و مسکو این رئیس جمهوری جمهوری خواه آمریکا را از زمان روی کار آمدن در ماه ژانویه درگیر و او را از دستورکار اصلی دور کرده است.

روسیه مکررا مداخله در انتخابات آمریکا را رد می کند و ترامپ می گوید، با روس ها همدستی نداشته است. واشنگتن پست اوایل همین هفته گزارش داد، اف بی آی ماه گذشته به منزل پل مانافورت، رئیس ستاد سابق ترامپ یورش برد و مدارکی را جمع آوری کرد.  

کلید واژه ها: مولر دونالد ترامپ کومی تحقیقات مولر کاخ سفید درباره اف بی آی سفید درباره پریبس


نظر شما :