آغاز تور سفرهای ترامپ به آمریکای لاتین

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۷۰۸۷۴ سرخط اخبار

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد همزمان با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا با ونزوئلا از امروز (یکشنبه) تور سفرهای خود به چند کشور آمریکای لاتین را با رفتن به کلمبیا آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس امروز با خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا در ابتدای این سفر یک هفته ای به آمریکای لاتین، دیدار می کند.

انتظار می رود که محور این سفر بحران ونزوئلا باشد. آمریکا نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به "چسبیدن به قدرت به هر قیمتی" متهم کرده به نحوی که اعتراضات مرگبار و محکومیت های جهانی را علیه کاراکاس در پی داشته است.

روز جمعه ترامپ در بیانیه ای غیرمنتظره گفت، در پاسخ به بحران ونزوئلا "گزینه نظامی" هم مدنظر قرار دارد.

با این حال این بیانیه ترامپ با واکنش منفی کشورهای منطقه از جمله کلمبیا همراه شد که هرگونه "اقدام نظامی و اعمال زور" را محکوم کرد.

وزارت خارجه کلمبیا اعلام کرد: هر تلاشی برای حل بحران ونزوئلا باید صلح آمیز و همراه با احترام به حاکمیت این کشور باشد.

مایک پنس در این تور به آمریکای لاتین همچنین به آرژانتین و سانتیاگو پایتخت شیلی و پاناماسیتی پایتخت پاناما نیز خواهد رفت.

انتظار می رود که او در این سفرهایش چند سخنرانی و دیدار با رهبران این کشورها داشته باشد و از طرح توسعه کانال پاناما نیز بازدید کند.

مایک پنس در کلمبیا احتمالا درباره تجارت، سرمایه گذاری و دیگر روابط بین این دو کشور از جمله حمایت آمریکا از تلاش های کلمبیا برای اجرای توافق صلح با شورشیان فارک، صحبت و بر آن تاکید کند.

کلید واژه ها: کلمبیا پنس


نظر شما :