آیا تل آویو آماده جنگ با حزب الله می شود؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۲ کد : ۱۹۷۱۴۴۱ سرخط اخبار

رژیم اسراییل از امروز رزمایشی را در مرز با لبنان به مورد اجرا می گذارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه "یدیوت آحرنوت" اسراییل، این رزمایش 11 روزه بزرگ ترین رزمایش ارتش اسراییل در 20 سال گذشته محسوب می شود.

هزاران نیروی ذخیره ارتش اسراییل برای انجام این رزمایش به خدمت فراخوانده شده اند.

این رزمایش به اسم " مئیر داگان" رییس اسبق سازمان جاسوسی اسراییل – موساد – نامگذاری شده است.
 

آغاز بزرگ ترین مانور اسراییل در 20 سال گذشته / آیا تل آویو آماده جنگ با حزب الله می شود؟
 

این رزمایش تحت نظارت و فرماندهی" فرماندهی شمال اسراییل" اجرا می شود و 3 نیروی هوایی، دریایی و زمینی و بخش اطلاعات ارتش اسراییل در آن مشارکت دارند.

یک فرمانده ارتش اسراییل به روزنامه یدیوت آحرنوت گفت: "هدف این رزمایش تمرین حمله ای بزرگ علیه نیروهای حزب الله در جنوب لبنان است." به گفته این منبع نظامی اسراییل هدف دیگر این رزمایش، جلوگیری از نفوذ شبه نظامیان حزب الله از جنوب لبنان به درون اسراییل است.


گفته می شود در این رزمایش قرار است کارایی سیستم دفاع ضد موشکی اسراییل نیز به آزمون گذاشته شود.

روزنامه هاآرتص اسراییل نیز از آماده باش نیروهای حزب الله همزمان با برگزاری رزمایش ارتش اسراییل خبر داده است.

آخرین جنگ بین اسراییل و حزب الله لبنان در تابستان سال 2006 و به مدت 33 روز به طول انجامید که در طی آن نیروهای حزب الله ضرباتی سخت بر ارتش اسراییل وارد آوردند.

پس از آن جنگ پرحرف و حدیث، مقامات ارتش اسراییل بر ضرورت رفع نقایص و آسیب پذیری های ارتش در برابر نیروهای حزب الله تاکید کرده اند.

دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در ماه های گذشته نسبت به گسترش فعالیت های ایران و حزب الله در سوریه هشدار داده است.

برخی ناظران نظامی در اسراییل مدعی اند نیروهای حزب الله به دلیل متحمل شدن تلفات گسترده در جنگ داخلی سوریه در 4 سال گذشته در شرایط کنونی نسبت به حمله احتمالی اسراییل در آسیب پذیرترین شرایط خود هستند.

اما گروهی دیگر معتقدند تقویت توان موشکی حزب الله لبنان در یک دهه گذشته، کار مقابله نظامی با این گروه شیعی لبنانی را بسیار سخت تر از گذشته کرده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بارها هشدار داده که در صورت حمله اسراییل به جنوب لبنان، تمامی شهرهای اسراییل موشک باران خواهد شد و ارتش اسراییل تلفاتی گسترده تر از جنگ 33 روزه را متحمل خواهد شد.

کلید واژه ها: اسراییل ارتش اسراییل نیروهای حزب الله


نظر شما :