تصاویر: بازگشت سیاستمدار"بی وطن"

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۷۱۶۴۸ سرخط اخبار


میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهور پیشین گرجستان که ماه ژوئیه در اوکراین خلع تابعیت شده بود یکشنبه شب به همراه هوادارانش از طریق مرز لهستان وارد خاک اوکراین شد.
به گزارش فرادید، میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان روز یکشنبه به دنبال ممانعت مرزبانان اوکراینی از ورود وی به این کشور به زور وارد اوکراین شد.
ساکاشویلی که به یکی از مخالفان دولت اوکراین تبدیل شده است، به زور وارد اوکراین شد و قصد دارد در انتخابات این کشور شرکت کند. ساکاشویلی با بی اعتنایی به تصمیم پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین که او را از ملیت اوکراینی محروم کرده است، به زور وارد اوکراین شد.
وی بعد از یک دهه ریاست جمهوری در گرجستان که به علت شیوه حکومت استبدادی به ویژه در جنگ ویرانگر با روسیه در سال 2008  به شدت هدف انتقادها قرار گرفته بود، در سال 2015 تابعیت اوکراینی گرفته و به عنوان فرماندار منطقه اودسا در جنوب اوکراین انتخاب شده بود. 
ساکاشویلی بعد از استعفاء از این سمت در سال بعد که دلیل آن را مواجهه با دشورای ها در مبارزه با فساد عنوان کرده بود، روابطش با قدرت حاکم اوکراین تیره شد. رئیس جمهور سابق گرجستان در پایان یک روز قایم باشک بازی رسانه ای نخست از طریق جاده بعد از طریق راه آهن به همراه طرفداران خود با عبور از گذرگاه مرزی از شهر مدیکا در لهستان وارد شهر شگوینی در اوکراین شد. 
ساکاشویلی به همراه همسر و پسر یازده ساله خود و یولیا تیموشنکو، رئیس جمهور سابق اصلاح طلب اوکراین و همچنین با همراهی یک هزار نفر از طرفداران خود به زور وارد اوکراین شد و سپس با خودرو به طرف شهر همجوار لویو حرکت کرد که در آنجا نیز صدها نفر از طرفداران وی از او استقبال کردند.
 

کلید واژه ها: اوکراین به زور زور وارد به زور وارد گرجستان به زور وارد اوکراین زور وارد اوکراین


( ۱ )

نظر شما :