اسرائیل: درباره ایران-سوریه ۲ خط قرمز داریم

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۹۷۱۶۸۰ سرخط اخبار

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با پیش کشیدن موضوع حضور ایران در سوریه، از «خطوط قرمز» صهیونیست ها سخن گفت.

به گزارش فارس، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در مراسمی به مناسبت «سال نوی یهودی» که با حضور تعدادی مقامات آمریکایی برگزار شد، ادعاهای ضد ایرانی این رژیم را تکرار کرد.

«ران درمر» خطاب به حاضران صهیونیست و آمریکایی از دو خط قرمز رژیم صهیونیستی درباره بحران و تحولات سوریه صحبت کرد.

به گزارش «عاروتص شوع»، او انتقال سلاح هایِ برهم زننده معادلات به نفع حزب الله لبنان و استقرار و حضور دائمی ایران در مرز سوریه با سرزمین های اشغالی را خطوط قرمز این رژیم توصیف کرد.

«درمر» در واشنگتن گفت: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره خطوط قرمز اسرائیل در سوریه خیلی صریح و روشن بوده است و اسرائیل این خطوط قرمز را عملی کرده است».

این مقام صهیونیست در توضیح خطوط قرمز این رژیم این طور سخن گفت: «انتقال سلاح های برهم زننده معادلات به حزب الله و ایجاد یک جبهه(ایرانی) برای اقدامات تروریستی ضد اسرائیل».

وی که بارها علیه برجام و مواضع دولت سابق آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 حرف زده است، در این نشست هم مواضعش را تکرار کرد.

دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی در آمریکا، تشدید و تقویت حضور ایران در سوریه را از عواقب و نتایج سیاست های دولت باراک اوباما به ویژه برجام خواند.

درمر در همین نشست، در تحسین مواضع دولت دونالد ترامپ، دو بار بر «تشکر عمیق» رژیم صهیونیستی بابت تلاش دولت آمریکا برای بهبود روابط تل آویو با کشورهای عربی سُنی  تاکید کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که او طی هفته های آتی، یک «تغییر چشمگیر» در مواضع آمریکا در قبال برجام را پیشبینی می کند و انتظار این تغییر را دارد.

درمر افزود که یا تغییراتی در توافق هسته ای ایران اعمال خواهد شد یا اینکه توافق برچیده خواهد شد.

او در ادامه صحبت هایش از «حمایت صریح» نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا از حاضران در نشست واشنگتن خواست که به دلیل حمایت های «جیسون گرنبلات» نماینده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه از این رژیم، برای او دست بزنند؛ کسی که در این جلسه حضور داشت.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی صهیونیستی در آمریکا رژیم صهیونیستی در آمریکا


نظر شما :