آمریکا: ایران به روح برجام پایبند نیست

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۹۷۱۶۹۲ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه ایران به روح برجام پایبند نیست، گفت: ما همچنان به آژانس بین المللی نگاه می کنیم تا به بازرسی ها و نظارت و راستی آزمایی تمامی تعهدات هسته ای ایران در توافق هسته ای ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: ما به بازبینی کامل سیاست هایمان درباره ایران ادامه می دهیم و این روند به طور قطع تغییر نخواهد کرد. ما به تلاش های خود برای مقابله با آنها ادامه می دهیم. ما می دانیم که آنها در فعالیت های بی ثبات کننده مشارکت دارند و متاسفانه این مسئله تغییری نکرده است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، نائورت در ادامه گفت: ما همچنان به آژانس بین المللی انرژی اتمی نگاه می کنیم تا بازرسی ها را انجام دهد و به نظارت و راستی آزمایی تمام تعهدات مرتبط هسته ای ایران ادامه دهد و اطمینان یابد که آنها به این تعهدات خود پایبند هستند.

وی مدعی شد: ما معتقدیم که ایران به روح برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند نیست، زیرا توافق برجام خواستار صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی شده است. بر این باوریم که ایران به آن پایبند نیست و کاملا معتقدیم که آنها به روح توافق عمل نمی کنند. بازبینی سیاست های مان سخت اما همچنان در حال انجام است. بنابراین، من در حال حاضر نمی توانم پیش بینی در این زمینه داشته باشم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تائید پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش گفت: این گزارش هنوز محرمانه است و من درباره گزارشی که در حال حاضر هنوز محرمانه است، اظهار نظر نمی کنم. ما مطمئنا درباره جزییاتی که به طور رسمی منتشر نشده است، صحبت نمی کنیم.  ما از تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت و راستی آزمایی تعهدات ایران در برنامه جامع اقدام مشترک قدردانی می کنیم. ما کاملا متعهد هستیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. ما به بازبینی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران طبق برجام ادامه می دهیم تا اطمینان یابیم که ایران به طور دقیق و کامل به تمام تعهدات خود پایبند است.


نظر شما :