کارتر به ترامپ: حقیقت را بگو!

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۹۷۱۶۹۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: پول در سیاست، یک کشور را بیشتر از آنکه به دموکراسی شبیه کند تبدیل به اولیگارشی می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمی کارتر، رئیس جمهوری اسبق آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی و داخلی دولت فعلی آمریکا گفت پول در سیاست یک کشور را بیشتر شبیه یک اولیگارشی می کند تا دموکراسی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به عنوان یک ناامید در عرصه جهانی به تصویر می کشد.    

انتقادات کارتر سه شنبه در مرکز او در آتلانتا فراتر از ترامپ بود و مدیریت آمریکا در دوران رهبری جمهوری خواهان را هدف گرفت. او در توصیه هایی به چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا گفت: صلح را حفظ کن، وضعیت حقوق بشری را ارتقا ببخش و حقیقت را بگو.

کارتر ۹۲ ساله صراحتا به سخنان تهدیدآمیز اخیر ترامپ علیه رهبر کره شمالی اشاره نکرد اما گفت آمریکا باید مستقیما با این رهبر منزوی(رهبر کره شمالی) وارد گفت وگو شود و یک معاهده صلحی را به بحث بگذارد تا جایگزین آتش بسی ۱۹۵۳ شود که به جنگ کره پایان داد.

کارتر گفت: مردم کره شمالی توافقی را می خواهند که تضمین کند آمریکا حمله نخواهد کرد مگر آنکه کره شمالی به آمریکا و یا یک متحد آن خصوصا کره جنوبی حمله کند.

او تاکید کرد: تا زمانی که ما با آنها مذاکره نکرده و با آنها به عنوان یک انسان با احترام رفتار نکرده ایم، گمان نمی کنم که پیشرفتی کنیم.


نظر شما :