حمایت ایران از محور مقاومت هیچ‌گاه قطع نشده است

۰۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۷۲۷۲۳ سرخط اخبار

معاون دفترسیاسی حماس با بیان این که جنبش حماس هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت گفت: حمایت ایران ازمحور مقاومت هیچ گاه قطع نشده است.

به گزارش ایسنا، صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به همراه هیاتی بلندپایه از جنبش حماس به تهران سفر کرده است در گفت وگوی زنده با شبکه خبری العالم گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مساله فلسطین مهمترین مساله ای بود که در دیدار با مسئولان ایرانی مطرح شد و امیدواریم مسئله سازش نتایج مثبتی برای وضعیت فلسطین داشته باشد.

وی بااشاره به اینکه  جمهوری اسلامی حامی همیشگی فلسطین است افزود: گروه های قسام همیشه اعلام کرده اند که حامی اصلی آن ها جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معاون دفتر سیاسی جنبش حماس یادآور شد: حمایت ایران از محور مقاومت هیچ گاه قطع نشده است و با مقامات ایرانی در خصوص مساله فلسطین اجماع کامل داریم.

العاروری در رابطه با دیدارهای نمایندگان حماس با مقامات ایرانی گفت: دیدار مقامات حماس با مقامات ایرانی که بعد از سازش فلسطین اتفاق افتاد در جهت تقویت مسئله فلسطین بود که از اهمیت زیادی هم برخوردار است.

وی ادامه داد: گروه های مقاومت فلسطین و در راس آن گردان های القسام بیش از دیگر گروه ها از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردار بودند.

معاون اسماعیل هنیه تاکید کرد: از تهدیدات رژیم صهیونیستی بیمی نداریم و گروه های مقاومت فلسطین با حمایت ایران که بزرگترین حامی گروه های مقاومت فلسطینی است با قدرت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می کنند وجنبش حماس هیچ گاه اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و از حق خود در مقاومت چشم پوشی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه سازش مساله ای ابتدائی است و ما بدان ایمان داریم اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران این سازش را تایید کرده و تا پایان راه همراه ما هستند اما آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان ملت فلسطین با آشتی ملی مخالف هستند.

معاون دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: از تهدیدات رژیم صهیونیستی به دلیل دیدار حماس از ایران هراسی نداریم و خلع سلاح مقاومت را تنها از زبان دشمنان می شنویم.

العاروری گفت: روابط ما تحت تاثیر جناح بندی های کشورهای عربی نیست و روابط ما با ایران هیچ ضرری برای کشورهای دیگر ندارد.

کلید واژه ها: حماس رژیم صهیونیستی جنبش حماس


نظر شما :