تجهیزات جدید روسیه به مرز اوکراین رسیدند

ناتو به دنبال تقویت زیرساخت‌های اروپا

۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۷۳۲۰۸ اخبار اصلی اروپا
استولتنبرگ معتقد است که تجدید نظر در ساختار ناتو برای مقابله با تهدیدات روسیه لازم است. بنابراین با هدف «بازدارندگی و دفاع جمعی» متحدان خواهان این هستند که جاده‌های اروپایی برای بسیج و انتقال سریع تانک‌، توپخانه و این موارد آماده باشد.
ناتو به دنبال تقویت زیرساخت‌های اروپا

دیپلماسی ایرانی: ناتو نیاز به زیرساخت های غیرنظامی در اروپا دارد تا شرایط رو به رشد نظامی را برآورده کند. دبیرکل ناتو، ژنرال جنس استولتنبرگ، پیش از جلسه بروکسل به این مساله اذعان کرد. او افزود: «این مساله نیاز به هماهنگی با دولت ها و بخش های خصوص دارد.» وزاری دفاع 29 کشور عضو ناتو در بروکسل تجدید نظر درباره ساختار فرماندهی ناتو را آغاز کردند. آنچه قابل پیش بینی است دستورات جدید برای محافظت از خط دریایی بین آمریکای شمالی و اروپا و بهبود حرکات سربازان و تجهیزات در اروپا خواهد بود.

استولتنبرگ معتقد است که تجدید نظر در ساختار ناتو برای مقابله با تهدیدات روسیه لازم است. بنابراین با هدف «بازدارندگی و دفاع جمعی» متحدان خواهان این هستند که جاده های اروپایی برای بسیج و انتقال سریع تانک، توپخانه و این موارد آماده باشد. استولتنبرگ پیش از نشست خبری وزرا گفت: «این تنها مربوط به دستورات نمی شود. ما همچنین باید اطمینان یابیم که جاده ها و پل ها به اندازه کافی برای وسایل نقیله بزرگ ما مقاوم هستند و همچنین شبکه راه آهن برای انتقال سریع تجهیرات سنگین به اندازه کافی مجهز شده است. ناتو برای برآورده کردن نیازهای نظامی اش به زیرساخت هایی غیرنظامی محتاج است که باید آپدیت شوند تا از این مساله اطمینان حاصل شود که نیازهای فعلی نظامی ما در نظر گرفته شده اند.»

ناتو امیدوار است که دولت ها و بخش های خصوصی حاضر به همکاری شوند تا قدم های اساسی برداشته شده و روی این مساله تاکید شود که اتحادیه اروپا باید نقش مهمی را ایفا کند. درحالی که شیوه و نحوه انتقال تجهیزات و نیروهای نظامی در سراسر اروپا باید تقویت شود استولتنبرگ معتقد است که تقویت این بلوک نظامی برای «توانایی محافظت از خط دریایی بسیار حیاتی است و می تواند اتحاد ترانس آتلانتیک را تقویت کند.» او اضافه کرد: «ما باید قادر باشیم تا سربازهای خود را در سراسر اقیانوس اطلس از آمریکایی شمالی تا اروپا جابه جا کنیم. این شامل دستور انتقال سربازان در خاک اروپا خواهد بود که از اهمیت زیادی برخوردار است و باید روی آن متمرکز شد.»

ناتو در حال حاضر هفت مرکز فرماندهی با مجموع 7 هزار پرسنل دارد که در مقایسه با 33 مرکز فرماندهی و 22 هزار نیرو در دوران جنگ سرد بسیار اندک است. استولتنبرگ بحث می کند که دستورات جدید باید واقعیت های ناتو در حال حاضر و وضعیت امنیتی کنونی منطبق شوند. «ما روی عملیات اعزامی بسیار متمرکز شده بودیم اما باید ضمن حفظ تمرکز روی این مساله روی بازدارندگی و دفاع جمعی هم تمرکز کنیم و این دلیلی است که به دنبال تغییر ساختار فرمان ها هستیم.»

همچنین این امید وجود دارد که در حوزه سایبری هم یکپارچه سازی ایجاد شود. ژنرال کل در این باره می گوید: «در هر عملیات نظامی، در هر عملیات نانو، یک حوزه سایبری وجود خواهد داشت. بنابراین مهم تر و مهم تر می شود که در زمینه سایبری همه چیز یکپارچه سازی شود. در نتیجه باید در این زمینه نیز امکانات خود را تقویت کنیم.» روسیه هنوز در مورد تغییرات جدید اظهار نظری نکرده است اگرچه آنها بارها و بارها از تجمع ناتو در مرزهای روسیه ابراز نگرانی کرده بودند و معتقدند که چنین کاری بیش تر شدن بحران اوکراین را سرعت خواهد بخشید. اواخر ماه گذشته وزیر دفاع روسیه اظهار کرد که مسکو باید از مرزهای غربی خود مراقبت بیشتری به عمل آورد و نسبت به آنها بیشتر آگاه باشد. او گفت: «ما مجموعه ای از اقدامات برای خنثی کردن چالش ها و تهدیدات جدید را اجرایی خواهیم کرد.» او افزود که 1800 سخت افزار تسلیحاتی جدید و مدرن تا پایان سال در مرزهای خود مستقر خواهد کرد.

منبع: آرتی/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: ناتو استولتنبرگ اتحادیه اروپا روسیه


نظر شما :