حزب کارگر انگلیس خواستار دستگیری ترامپ شد

۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۷۳۵۸۶ سرخط اخبار

علیرغم توییت توهین آمیز اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه نخست وزیر انگلیس، برخی منابع می گویند که «دونالد ترامپ» در ماه فوریه سال آینده میلادی به لندن سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دولت انگلیس در گفت وگو با روزنامه انگلیسی «دیلی میل» از طرح های محرمانه ای برای سفر کاری ماه فوریه سال آینده میلادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به لندن خبر داد.

طبق این گزارش، ترامپ قصد دارد رسماً بعنوان بخشی از یک سفر گسترده تر به اروپا، سفارتخانه جدید آمریکا را افتتاح کند.

برخی نمایندگان حزب کارگر پیشنهاد داده اند که ترامپ در صورت سفر به انگلیس به دلیل ریتوییت های بسیار افراطی علیه مسلمانان، دستگیر شود یا اینکه مانع از ورود وی به انگلیس شوند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص گزارش کرد که احتمال می رود، ترامپ اوایل سال آینده میلادی علیرغم به اشتراک گذاشتن توییت هایی علیه مسلمانان به لندن سفر کند.

طبق این گزارش، دولت انگلیس درباره تصمیم ترامپ بی خبر است. وزرا برای سفرترامپ به منظور افتتاح سفارتخانه جدید آمریکا در لند که احتمالاً اوایل فوریه انجام می گیرد، مشتاق هستند.

ایندیپندنت ادامه داد که این دیدار کاری جدا از دیدار رسمی است که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس پیشنهاد آن را مطرح کرده بود و ترامپ نیز آن را پذیرفته بود اما تاریخی برای آن معین نشده بود.

مقامات در جریان حضور احتمالی ترامپ در مراسم افتتاحیه سفارتخانه جدید آمریکا در انگلیس نیستند و معتقدند که در تأثیری گذاری بر تصمیم ترامپ، فاقد اختیار هستند.

با اینحال، برخی نمایندگان حزب کارگر انگلیس پیشنهاد جلوگیری از ورود ترامپ به لندن را مطرح کرده اند و گفته اند که ترامپ به دلیل دامن زدن به نفرت نژادی، در صورت ورود به انگلیس باید دستگیر شود.

افزایش عدم محبوبیت ترامپ در انگلیس به مفهوم آن است که هر سفر رئیس جمهور آمریکا به بریتانیا به طور اجتناب ناپذیری با اعتراضات گسترده روبرو خواهد شد.

اعتراضات کنونی به سفر احتمالی ماه فوریه ترامپ به انگلیس بعد از آن به راه افتاده است که ترامپ ویدئوهای ضدمسلمانان که توسط «جیدا فرانسن» معاون رئیس یک گروه راست گرای افراطی در انگلیس موسوم به «اول بریتانیا» منتشر شده بود را ریتوییت کرد.

وی سپس به نخست وزیر انگلیس گفت که ساکت بماند و از او به دلیل عدم تمرکز بر مهار «تروریسم اسلام افراطی که در انگلیس در حال رخ دادن است» انتقاد کرد. 

ترزا می که روز پنجشنبه هفته گذشته در اردن به سر می برد، از اظهارنظر درباره انتقادات شخصی ترامپ خودداری کرد.

سخنگوی ترزا می نیز درباره سفر کاری احتمالی ترامپ به انگلیس گفت: «من اطلاعی در اینباره ندارم».

وی همچنین ادامه داد که هیچ اطلاعی درباره برنامه رهبران دو کشور برای گفت وگو در آینده نزدیک ندارد اما ادامه داد که آنها به طور مداوم با یکدیگر گفت وگو می کنند.

وف توضیح داد: «آنها در ماههای تابستان و پاییز درباره رخدادهایی که در اینجا و آمریکا صورت گرفت، بسیار گفت وگو کردند. همچنین درباره موضوعاتی چون ایران نیز بحث هایی داشتند».


نظر شما :