ایران یک قدرت پر نفوذ منطقه‌ای است

۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۹۷۳۶۱۰ سرخط اخبار

نخست وزیر پیشین اردن در یک سخنرانی با اشاره به این که ایران یک قدرت منطقه ای است گفت: به نظر من بدترین تعامل با ایران از جهت و منظر مذهبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک عربی، احمد عبیدات، نخست وزیر پیشین اردن در یک سخنرانی در سمیناری تحت عنوان « روابط عربی ـ منطقه ای، واقعیت و افق ها» که در امان برگزار شد، گفت: گزینه های زیادی برای تعامل با ایران وجود دارد اما خطرناک ترین و بدترین تعامل با ایران تعامل از جهت مذهبی است.

وی افزود: این گزینه دامی است که سازمان های صهیونیستی در زمان جنگ با آمریکا با شوروی برای عرب ها و مسلمانان ساختند.

این مقام سابق اردنی ادامه داد: آنها (صهیونیست ها) اکنون نیز می خواهند میان شیعه ها و اهل سنت جنگ ایجاد کنند، جنگی که هیچ کس نتایج آن را نمی داند و همچنین نمی داند چگونه و چه زمانی پایان می یابد.

وی در رابطه با روابط ایران با کشورهای عربی با طرح این ادعا که ایران در عراق و سوریه دخالت می کند، گفت: ایران به یک قدرت منطقه ای پر نفوذ و بلند پرواز تبدیل شده است.

عبیدات در ادامه با اشاره به اینکه امروزه توقف جنگ یمن از مهم ترین مسائل است و این امر آغازی برای خروج کشورهای عربی از تنگنا است، گفت: کشورهای عربی لازم است استراتژی جدیدی برای تعامل با ایران را به کار گیرند.

نخست وزیر پیشین اردن گفت: کشورهای عربی هیچ گونه طرحی برای مقابله با طرح ایران در منطقه نداشته اند و اکنون لازم است با این حقیقت روبه رو شوند.

کلید واژه ها: تعامل با ایران


( ۱ )

نظر شما :