نتیجه تلخ بهار عربی

خنجری که امریکا از پشت زد

۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۷۳۶۶۲ اخبار اصلی خاورمیانه
اکنون روشن شده است که طرحی جهنمی از سوی امریکا و اسرائیل برای غرق کردن کشورهای عربی در انقلاب های موسوم به بهار عربی وجود داشته تا در پی آن جنگ های داخلی و درگیری های طایفه ای داخلی به وجود آید تا به این ترتیب وحدت و یکپارچگی کشورها از بین برود و آن کشورها تضعیف شوند.
خنجری که امریکا از پشت زد

دیپلماسی ایرانی: چهارشنبه هفته گذشته روز سیاهی نه تنها برای قضیه فلسطینی بلکه برای مصر و کشورهای عربی و اسلامی و مسلمانان و مسیحیان از شرق تا غرب کره خاکی بود. در این روز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تصمیم فاجعه بار خود را گرفت و بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس ظرف شش ماه آینده را داد. وی با این کار ضربه ای سخت به دیوار بلند قوانین بین المللی و معاهده های سازمان ملل زد و در عین حال از پشت خنجری سمی به قضیه صلح فلسطین و اعراب با اسرائیل زد، مذاکراتی که امریکا سال ها خود اداره اش را بر عهده داشت و در طی دهه های گذشته همواره خود زیر و بم آن را مدیریت می کرد.

اکنون روشن شده است که طرحی جهنمی از سوی امریکا و اسرائیل برای غرق کردن کشورهای عربی در انقلاب های موسوم به بهار عربی وجود داشته تا در پی آن جنگ های داخلی و درگیری های طایفه ای داخلی به وجود آید تا به این ترتیب وحدت و یکپارچگی کشورها از بین برود و آن کشورها تضعیف شوند. آنها با این کار می خواستند از مزدوران خود به اسم فعالان سیاسی و افراد انقلابی در هر کدام از این کشورها استفاده کنند و به آنها کمک های مالی برسانند تا خودشان به دست خودشان کشورهایشان را زیر توهم دموکراسی نابود کنند. اگر چه مصر توانست به حمدالله به کمک ارتش و پلیس و ملتش به دست رئیس جمهورش، عبدالفتاح السیسی از این طرح شیطانی جان سالم به در برد.

وقتی که کشورهای عربی در ضعیف ترین حالت های خود باشند، چیزی که الآن شاهدش هستیم، امریکا به خود جرات می دهد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند. این تصمیم ظالمانه عواقب وخیمی را متوجه امریکا خواهد کرد و آغازی برای پایان اسرائیل اشغالگر و غاصب سرزمین های فلسطینی خواهد بود.

امیدواریم کشورهای عربی و اسلامی مواضع روشن و قوی ای در برابر این اقدام داشته باشند و صرفا به صدور بیانیه برای انکار و محکومیت بسنده نکنند و فقط اقدام به تظاهراتی نکنند که نه به کسی بر بخورد و نه کسی را بترساند.

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: دونالد ترامپ انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بهار عربی


نظر شما :