تیلرسون: کارمندان سفارت آمریکا فعلا به کوبا بازنمی‌گردند

۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۷۴۲۸۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا گفت اگر دیپلمات های خود را با وجودی که هنوز علت اصلی حملات علیه آنها در هاوانا مشخص نشده به کوبا بازگردانیم، آنها را عمداً در معرض خطر قرار می دهیم.

به گزارش ایسنا، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت از این که حملات عمدی علیه کارمندان دیپلماتیک آمریکا در هاوانا تمام شده هنوز متقاعد نشده و از تصمیم ماه سپتامبر خود درباره خروج دیپلمات ها و خانواده های آنها از کوبا دفاع کرده و گفت: تا زمانی که دولت هاوانا به ما اطمینان لازم را ندهد نمی توانیم از تصمیم خود بازگردیم.

وی ادامه داد: اگر کارمندان آمریکا به هاوانا بازگردند خودمان آنها را به صورت عمدی در معرض خطر قرار داده ایم. من با هرکسی که بخواهد نظرم را تغییر دهد مقابله می کنم. من هنوز بر این باورم که دولت کوبا می تواند به این حملات به اصطلاح صوتی پایان دهد.

این صحبت ها از سوی وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح شد که واشنگتن هرگز ادعای این مساله را نکرده که کوبا دست به این حملات زده اما به جایش تاکید دارد که هاوانا باید بداند چه کسی پشت پرده این حملات قرار داشته است.

دولت کوبا هرگونه دخالت یا اطلاع داشتن از این حملات را رد می کند.

تنش در روابط آمریکا و کوبا پس از آن شدت گرفت که دیپلمات های آمریکایی هدف حملات به اصطلاح صوتی قرار گرفته و شنوایی و ادراک آنها تحت الشعاع قرار گرفت.


نظر شما :