ماکرون: تمامی طرف‌ها باید به برجام احترام بگذارند

۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۷۴۳۲۵ سرخط اخبار

رئیس جمهوری فرانسه طی تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، بر لزوم پایبندی تمامی طرف ها در توافق هسته ای ایران بر تعهدات شان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ الیزه، روز گذشته اعلام کرد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه طی تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «دونالد ترامپ»، بر لزوم پایبندی همه طرف ها در توافق هسته ای ایران( برجام) تاکید کرد.

الیزه تصریح کرد، امانوئل ماکرون در جریان تماس تلفنی خود با دونالد ترامپ بر عزم فرانسه برای اجرای دقیق این توافق و همچنین بر اهمیت رعایت آن توسط همه طرف های امضاکننده این توافق، تاکید کرد.

این در حالی است که کاخ سفید نیز اعلام کرده است که دونالد ترامپ در این گفت وگوی تلفنی، ایران را بر تلاش برای بی ثبات کردن منطقه متهم کرده و مدعی شده است که ایران «باید فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه را متوقف کند.»

ترامپ از منتقدان توافق هسته ای با ایران است و این توافق را «بدترین» توافق در تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

مقام های آمریکایی می گویند انتظار می رود که رئیس جمهوری آمریکا، جمعه- امروز- تصمیم خود درخصوص تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران را اعلام کند. این تمدید هر ۱۲۰ روز یک بار انجام می شود.

مقام های آمریکایی مدعی هستند این توافق دارای عیب های بزرگی است و شامل اقدامات و رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه نمی شود.

با این حال، در آستانه اعلام نظر دولت آمریکا در مورد تعلیق تحریم های ایران، سناتورهای آمریکایی و مقام های دولت دونالد ترامپ اخیرا تلاش کرده اند که بر سر طرحی که ضمن حفظ توافق هسته ای ایران، محدودیت های تهران را تشدید کند، به توافق برسند.


نظر شما :