کوربین: روابط انگلیس با آمریکا چندان هم ویژه نیست

۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۷۴۳۷۱ سرخط اخبار

رهبر حزب کارگر انگلیس با بیان اینکه روابط با آمریکا چندان هم ویژه نیست گفت، ارتباطات لندن با سایر کشورها اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد از سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورهای آفریقایی رابطه ترانس آتلانتیک را زیر سوال برد و پرسید: آیا اصلا چنین رابطه ای وجود دارد؟

کوربین همچنین گفت از اینکه ترامپ در پی مواجهه با اعتراضات گسترده سفرش را به انگلیس لغو کرد، شگفت زده نشد اما اذعان کرد که رئیس جمهوری آمریکا بالاخره باید روزی به انگلیس بیاید.

اظهارات رهبر اپوزیسیون انگلیس با برنامه پستون آی تی وی پس از آن انجام شد که سفر ترامپ برای افتتاح سفارتخانه جدید آمریکا در لندن به صورت ناگهانی لغو شد. براساس گزارش ها، ترامپ نمی خواست با اعتراضات مردمی در خیابان ها روبرو شود. مخالفان ترامپ همچنین از سخنان جدید او علیه کشورهای آفریقایی و توصیف آنها به "چاه مستراح" خشمگین هستند.

در همین حال یک منبع مطلع به ساندی تایمز درباره تصمیم ترامپ برای سفر نکردن به انگلیس گفت: او احساس می کند که چندان مورد علاقه دولت انگلیس نیست. او حس می کند دولت انگلیس همانند صادق خان (شهردار لندن) و جرمی کوربین درباره او فکر می کند؛ کسانی که علنا مخالفتشان را با او ابراز کردند و گفتند که از حضور او در کشورشان خوشحال نمی شوند.

از سوی دیگر کوربین در پاسخ به اینکه آیا روابط با آمریکا مهمترین رابطه برای انگلیس است، گفت: نه از نظر من روابط های بسیار مهمی وجود دارد. آمریکا قطعا به لحاظ فرهنگی و اقتصادی اهمیت دارد و مهم است. روابط تجاری که ما با کشورهای سراسر جهان از جمله اتحادیه اروپا و هند و چین و مابقی جهان هم داریم، بسیار مهم هستند.

او تاکید کرد: همچنین روابط ما با نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد بسیار اهمیت دارد. ناامید کننده ترین مساله درباره ترامپ به جز اظهارات توهین آمیز بی پایان درباره زنان، اقلیت ها و ادیان مختلف ناکامی او در حمایت از نهادهایی بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و یونسکو است. 


نظر شما :