ترزا می: از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم نه از قاره اروپا

۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۹۷۴۴۹۶ سرخط اخبار

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی گفت: کشورش خواهان یک توافق تجاری فراگیر با اتحادیه اروپا به همراه یک توافق دفاعی در زمانی است که این اتحادیه را ترک می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با روزنامه آلمانی گفت: دولت وی به دنبال این نیست که در مذاکره با اتحادیه اروپا همه چیز را به نفع خود بردارد و خواهان یک توافق تجاری است که جامع تر از توافقی باشد که اتحادیه اروپا با نروژ یا کانادا دارد. صرفا به خاطر اینکه بریتانیا از موضعی متفاوت با این دو کشور وارد مذاکرات شده است.

او به روزنامه بیلد آلمان گفت: مساله این نیست که ما در مذاکرات همه چیز را به نفع خود برداریم. ما خواهان مذاکره بر سر یک توافق تجارت آزاد جامع و یک پیمان امنیتی هستیم. ما موضع متفاوتی از ابتدا با کانادا یا نروژ داشته ایم.

او همچنین گفت: ما در حال ترک اتحادیه اروپا هستیم نه قاره اروپا.

نخست وزیر انگلیس همچنین در پاسخ به اینکه آیا در صورت برگزاری مجدد همه پرسی بریگزیت به خروج از اتحادیه اروپا رای می دهد، پاسخ منفی داد و گفت: او همواره احساس اروپای متحد را دارد. این در حالی است که ترزا می در همه پرسی نخست بریگزیت در ژوئن ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بود.

وی خاطرنشان کرد، عقب نشینی از بریگزیت راهکار نیست ما پیشنهاد سیاستمداران اتحادیه اروپا را برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا رد می کنیم. رفراندوم دومی برای خروج از اتحادیه اروپا در کار نخواهد بود انگلیس به دفاع و امنیت اروپایی ها متعهد است. لندن به هیچ وجه نمی خواهد پل های ارتباطی خود با بروکسل را خراب کند.

او در این مصاحبه گفت: در یک همه پرسی مجدد من همان کاری را که دفعه آخر کردم انجام خواهم داد. با این حال ترزا می چندی پیش در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی گفته بود قرار نیست همه پرسی مجددی برگزار شود و چیزی که قرار است اتفاق بیفتد انگلیس اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا ترزا می


نظر شما :