اعتبار چپ‌ها از دست رفته است

10 انگاره درباره عبارت چاه توالت ترامپ

۰۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۷۴۵۱۶ اخبار اصلی آمریکا
من آرزو دارم که توییت ها و نظرهای ترامپ همانطور که صریح هستند فصاحت هم داشته باشند. اگرچه من آرزو دارم که چیزکیک ها هم چاق کننده نباشند. اما همانطور که در چیزکیک شکر وجود داد، عدم فصاحت هم با ترامپ همراه است.
10 انگاره درباره عبارت چاه توالت ترامپ

نویسنده: دنیس پریجر

دیپلماسی ایرانی: اینجا 10انگاره درباره دلیل استفاده رئیس جمهور دونالد ترامپ از واژه چاه توالت در توصیف کشورهایی مانند هاییتی، کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی آورده می شود:

1- فیلترهای بسیار کمی میان ذهن و دهان رئیس جمهور دونالد ترامپ وجود دارد. این مساله نقطه قوت و نقطه ضعف اوست. بسیار معمول است که نقطه قوت یک فرد بدل به نقطه ضعف او شود. من آرزو دارم که توییت ها و نظرهای ترامپ همانطور که صریح هستند فصاحت هم داشته باشند. اگرچه من آرزو دارم که چیزکیک ها هم چاق کننده نباشند. اما همانطور که در چیزکیک شکر وجود داد، عدم فصاحت هم با ترامپ همراه است. مردم یک سری ویژگی ها دارند و یک نفر منویی از همه چیز نیست.

2- به عنوان یک قانون، رئیس جمهور ایالات متحده نباید روی کشورها برچسب بگذارد. کشورها را رها کن. زدن برچسب روی کشورها باعث می شود بسیاری از مردم این کشورها حس کنند که با آنها اینطور صحبت شده است. من در 20 کشور آفریقایی حضور پیدا کرده ام. فساد یکی از بزرگ ترین مشکلات آقریقا است. به همین دلیل بسیاری از مردمی که واقعا به آفریقا اهمیت می دهند، که بسیاری از آنها انسان هایی فوق العاده هستند، نیاز دارند تا درباره مشکلات اخلاقی مناطق آنها بسیار صادقانه برخورد شود. این برخورد صادقه بسیار برای مردم سخت کوش آفریقا یا آمریکای لاتین مفید خواهد بود اما آیا تفاوتی میان برخورد صادقانه و برخورد بی ادبانه وجود ندارد؟

3- اگرچه بسیاری از بهترین مهاجران ما از بدترین مناطق جهان آمده اند اما ارتباطی میان وضعیت اخلاقی کشور مهاجر و سهم مهاجر در آمریکا وجود دارد. براساس داده های مرکز تحقیقات مهاجرت 73درصد از خانواده هایی که از مکزیک یا آمریکای لاتین به آمریکا مهاجرت کردند یک یا چند بار از برنامه های رفاه بهره برده اند، 51 درصد از مهاجرین حوزه کارائیب و 48 درصد از آفریقایی ها این وضعیت را داشتند. در مقابل 32 درصد از شرق آسیایی ها و 26 درصد از اروپایی ها از این وضعیت بهره برده اند.

4- توصیف مداوم رسانه ها از ترامپ به عنوان یک نژادپرست، طرفداری برتری سفیدها و فاشیست دروغی بزرگ است. این توصیفات به منظور تخریب رئیس جمهور انجام می شود اما بیشتر برای کشور و رسانه ها خطرناک است. شواهدی که برای نژادپرستی رئس جمور ارائه می شود همگی تحریف ماجراهاست.

5- چرا توصیفات مکرر چپ ها از سیستم نژادپرستانه آمریکا از نظر اخلاقی برابر با کلمه به کار برده از سوی رئیس جمهور نیست؟ آنچه چپ ها از آنریما و اکثریت سفیدپوست ارائه می دهند حداقل توهین آمیز و غیرصادقانه است و در فضای مکالمات خصوصی و نیمه خصوصی وجود دارد بلکه در فضای باز به کار می رود.

6- انتخاب ضعیف یک لغت به این معنی نیست که یک کشور به صورت رسمی این طور توصیف شده باشد. همانطور که بن شاپیرو که هرگز یک طرفدار ترامپ نبوده است، نوشت: «بحث درباره اینکه ترامپ یک کشور را این چنین خطاب کرده نادرست است.»

7- ترامپ سعی داشت تا دموکرات ها را مخاطب خود قرار دهد یعنی کسانی که آشکارا آرزو داشتند تا انتخابات و ریاست جمهوری او را باطل کنند. او وقتی دموکرات ها را مورد خطاب قرار می دهد سعی دارد اعتماد به نفس خود را نشان دهد حتی اگر این اعتماد به نفس خودبینی دیده شود. این نوع نگاه وارد کلمات او نیز می شود.

8-  آنچه مردم در فضای خصوصی می گویند نه به من مربوط است و نه درباره آن نگران هستم. به همین دلیل هم بود که در سال های 1990 در وال استریت ژورنال مقاله ای در دفاع از هیلاری کلینتون نوشتم.

9- واشنگتن پست گزارش کرده که رئیس جمهور همچنین اعلام کرده که دیدگاهی مثبت و باز درباره مهاجرت از کشورهای آسیایی دارد. این نشان می دهد که اتهام نژادپرستان علیه او بی اساس است. ترامپ هم با نخست وزیر سنگاپور دیدار کرده و هم با نخست وزیر نروژ و احتمالا گفته است که به مهاجران بیشتری از سنگاپور نیاز دارند. همانور که سردبیر ناشنال رویو که هیچ گاه طرفدار ترامپ نبوده گفته است: «احتمالا آنچه ترامپ سعی داشت با کلمات انتخابی نادرستش بگوید این بود که بهتر است ما مهاجرینی با مهارت های بالاتر جذب کنیم.»

10- چپ ها اعتبار خود در استفاده از عبارت نژادپرست را از دست داده اند. در دانشگاه کالیفرنیا این شعار وجود دارد: «تنها یک نژاد وجود دارد، نژاد انسان» این دیدگاه چپ باعث می شود که استفاده از هر عبارتی برای خطاب کردن بخشی از یک جمعیت نژادپرستی اطلاق شود.

منبع: دیلی سیگنال/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ دموکرات


نظر شما :