تاکید واشنگتن بر حفظ فشار حداکثری علیه کره‌شمالی

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۷۴۹۶۵ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد کشورش به همراه کره جنوبی بر سر شرایطی به منظور افزایش تعامل دیپلماتیک با کره شمالی توافق کرده است که در گام اول این تعامل با سئول آغاز شده و پس از آن احتمالا منجر به مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط با واشنگتن خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران واشنگتن پست در هواپیمای اختصاصی خود در مسیر برگشت از بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی به آمریکا اظهار داشت: واشنگتن همچنان می تواند کمپین فشار حداکثری را علیه پیونگ یانگ حفظ کند اما همزمان از مذاکرات احتمالی نیز استقبال خواهد کرد.

این اظهارنظرهای مایک پنس نشان می دهد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که عمدتا نسبت به تعامل بالقوه با کره شمالی سرسختی نشان داده بود احتمالا نظر مثبت تری به گزینه های دیپلماتیک پیدا کرده است.

پنس در این مصاحبه تاکید کرد: هدف این است که هیچگونه فشاری تقلیل نیابد تا زمانی که آنها عملا اقدامی انجام دهند که ائتلاف باور کند که این اقدام نشان دهنده یک گام معنادار به سمت خلع سلاح هسته ای است بنابراین کمپین فشار حداکثری قرار است ادامه یابد و تشدید شود اما اگر که شما می خواهید مذاکره کنید ما مذاکره خواهیم کرد.

این در حالی است که گزارش شده بود مایک پنس که در جریان بازی های المپیک زمستانی از هرگونه ارتباط مستقیم با مقامات کره شمالی خودداری کرد به یک تفاهم جدید با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در راستای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک برای مناقشه هسته ای و موشکی کره شمالی و در جریان دو گفت وگوی اساسی در طول سفرش به کره جنوبی دست یافته است.

در عین حال یک هیات کره شمالی که عالی رتبه ترین هیاتی بوده که از سوی این کشور به کره جنوبی سفر کرده و شامل خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی شد، روز یکشنبه به سفرش به کره جنوبی خاتمه داد.

در جریان سفر مایک پنس، مون جائه این به وی اطمینان داد که به مقام های کره شمالی تصریح خواهد کرد هیچ امتیاز دیپلماتیک و اقتصادی به صرف انجام مذاکره در کار نخواهد بود و هرگونه امتیازی صرفا در ازای اقدام های ملموس به سمت خلع سلاح هسته ای اعطا خواهد شد.

همچنین مایک پنس اظهار داشت: آمریکا، کره جنوبی و ژاپن همچنان توافق کامل برای منزوی کردن کره شمالی در ارتباط با برنامه تسلیحات هسته ای اش دارد.

کلید واژه ها: کره جنوبی مایک پنس


نظر شما :