بیانیه ضد ایرانی تد کروز در حمایت از اسرائیل

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۷۴۹۷۲ سرخط اخبار

سناتور جمهوری خواه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در حمایت از رژیم صهیونیستی، بیانیه ای را علیه ایران صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «تد کروز» سناتور جمهوری خواه و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بیانیه ای را علیه ایران صادر کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با انتشار این خبر نوشت، دفتر مطبوعاتی کروز اعلام کرده است که تد کروز بیانیه ای را صادر کرده است و اقدامات ایران در چند روز گذشته را محکوم کرده است.

در این بیانیه ضدایرانی آمده است: «این هفته، اقدام خشونت بار و بی سابقه ای علیه دوست و همپیمان نزدیک ما، اسرائیل، مرتکب شد».

وی در ادامه مدعی شد: «پیشتر، نائبان ایران همچون حزب الله و حماس از منابعی که ایران در اختیار آنها قرار می داد برای هدف قرار دادن اسرائیل استفاده می کردند اما این تنش در واقع عملیات مستقیم ارتش ایران علیه قلمرو اسرائیل بود. این کاملاً غیرقابل پذیرش است».

این سناتور جمهوری خواه بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: «آمریکا در کنار اسرائیل و قطعاً مقابل اقدام غیرمسئولانه جنگی ایستاده است».

کروز تصریح کرد: «زمانی، اسرائیل خواستار جلب توجهات به سوی تلاش های ایران برای ایجاد یک جبهه دیگر در مرز خود و تلاش این کشور (ایران) برای ایجاد حضور نظامی دائمی در سوریه شده بود که بسیاری از جوامع بین الملل تا حد زیادی این خواست اسرائیل را نادیده گرفتند».

وی اینگونه ادامه داد: «این حمله خطرناک و تحریک آمیز باید بعنوان یک درخواست بیدارباش برای تمام جهان عمل کند تا اقدام قاطعانه ای برای متوقف کردن فعالیت های رو به گسترش تروریستی ایران در پیش بگیرند».

این سناتور جمهوری خواه با تکرار ادعاهای بدون پایه و اساس علیه ایران اینگونه ادامه داد: «کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم که خواستار حذف اسرائیل از روی نقشه است، از زمان توافق هسته ای فاجعه بار دولت اوباما که میلیاردها دلار را در پی کاهش تحریم ها به ایران ارائه داد، جسورتر شده است و این میلیاردها دلار در عوض برای حمایت از تروریسم بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است». 

کروز در پایان گفت: «من اسرائیل را برای واکنش شدید و حمایت صریح مردم آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود را مورد تحسین قرار می دهم». 

این سناتور جمهوری خواه کنگره در حالی چنین بیانیه ای را صادر کرده است که روز شنبه هفته جاری، مدعی ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی شد.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی ساقط کردن یک پهپاد ایرانی شدند و در همین زمینه «آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در توئیتر خود از مقابله با یک «پهپاد» که آن را ایرانی توصیف کرد، خبر داد و مدعی شد که پهپادی ایرانی وارد حریم فلسطین اشغالی شده و یک بالگرد با آن مقابله و آن را ساقط کرده است. 

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این ادعای صهیونیست ها گفت:«ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک تر از آن است که بدان پرداخته شود؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران اساساً حضوری مستشاری در سوریه آن هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد».

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی بیانیه ای را


نظر شما :