انگلیس به دنبال تحریم ویزایی علیه برخی مقامات روس

۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۷۵۴۸۶ سرخط اخبار

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت مقامات انگلیس به دنبال ممنوعیت صدور ویزا برای برخی مقامات روس هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت مقامات انگلیس درصدد هستند ممنوعیت ویزا برای برخی مقامات روسی در نظر بگیرند.

روزنامه تلگراف نوشت،بوریس جانسون وزیر خارجه و اَمبر راد وزیر کشور انگلیس موافقت کرده اند نسخه انگلیسی «لایحه ماگنیتسکی» را ارائه کنند. 

در طرح انگلیس، نام 49 روسی به عنوان ناقضان حقوق بشر که مرتکب جرایمی از جمله شکنجه و قتل شده اند، وجود دارد که ممنوعیت دریافت ویزا برای ورود به بریتانیا را خواهند داشت. 

این طرح که پیش از اتفاق هفته گذشته و مسموم کردن جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس برنامه ریی شده بود، می تواند تنش ها میان لندن و مسکو را شعله ورتر کند. 

در سال 2012 میلادی، کمیته سنای آمریکا به اتفاق آراء لایحه ای را به تصویب درآورد که طبق آن علیه مقامات روسیه به دلیل مرگ «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روسی در سال 2009، تحریم های اقتصادی و ممنوعیت مسافرتی تحمیل شد. 

 «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روس شرکت سرمایه گذاری انگلیسی «هرمیتاژ» پس از دستگیری به جرم فرار مالیاتی در سال 2009 در بازداشتگاهی در مسکو درگذشت. مرگ وی به موضوعی مناقشه آمیز در روابط روسیه و برخی کشورهای غربی بدل شد.


نظر شما :