دیدار ظریف با شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۷۵۵۱۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی ها با مقامات پاکستان با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته به منظور انجام سفری سه روزه و دیدار با مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد، امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی ها با مقامات این کشور با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

 

13961221000699_Test_PhotoL.jpg

 

ظریف صبح امروز نیز به همراه خواجه محمد آصف همتای پاکستانی نشست مشترک تجاری ایران و پاکستان را افتتاح و پس از آن به رایزنی دوجانبه با همتای خود پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه این سفر به کراچی نیز برود و نشست تجاری مشترک نیز در کراچی برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه ایران را در این سفر یک هیأت سیاسی و اقتصادی همراهی می کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این درباره سفر ظریف به پاکستان گفت: وزیر خارجه در راس یک هیات سیاسی - تجاری و به دعوت همتای پاکستانی خود، سفر رسمی سه روزه ای را به اسلام آباد خواهد داشت. 

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و در خصوص بسط و گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه های مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر خواهد کرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از جمله اهداف این سفر را تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه های لازم  در جهت گسترش روابط اقتصادی و تجاری فیمابین، بویژه بخش های خصوصی دو کشور عنوان کرد و گفت:  یک هیات 30 نفره از بخش های مختلف بازرگانی، اقتصادی و تجاری کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کند. در همین راستا، دو نشست تجاری نیز بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار می شود که ظریف در این نشست ها شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته پس از ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران درباره این سفر عنوان کرد: پاکستان یک همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط بسیار ویژه ای با پاکستان داریم، در این سفر در ادامه گفت وگوهای بسیار خوبی که در چند سال گذشته مخصوصا ماه های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین 2 کشور بوده، این سفر را همراه با یک هیأت سیاسی و اقتصادی انجام دادیم.

وی افزود: امیدواریم هم در اسلام آباد و هم در کراچی بتوانیم جلسات خوبی داشته باشیم. در اسلام آباد بیشتر جلسات سیاسی و یک جلسه اقتصادی است و در کراچی هم یک جلسه اقتصادی است و امیدواریم بخش خصوصی ما فرصت کند در این سفر با شرکا و همتایان خود از بخش خصوصی پاکستان آشنا شوند و آنهایی که ارتباطاتی داشتند ارتباطات را گسترده تر کنند و زمینه برای همکاری بیشتر فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که افزایش قابل توجهی در حجم روابط اقتصادی داشتیم، یادآور شد: ولی هنوز ظرفیت بسیار بیشتری داریم و به دنبال این هستیم که با راحت تر شدن روابط بانکی و تسهیلات تعرفه ترجیحی بین 2 کشور به سمت تجارت آزاد و به سمت گسترش همکاری ها بین 2 کشور در حوزه اقتصادی برویم.

ظریف یادآور شد: در حوزه سیاسی روابط بسیار خوب است و رفت و آمدهای بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم این رفت و آمدها را گسترش بخشیم.

کلید واژه ها: کراچی اسلام آباد


نظر شما :