دعوت عربستان از قطر برای حضور در اجلاس سران عرب

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۹ کد : ۱۹۷۵۸۷۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که دوحه دعوتنامه رسمی از عربستان سعودی برای شرکت در بیست و نهمین دور اجلاس سران عرب در ریاض دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «لؤلؤه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که بر خلاف قطع روابط ریاض و دوحه، عربستان سعودی از دوحه برای شرکت در اجلاس سالانه سران عرب در ریاض، رسما دعوت کرده است.

این مقام وزارت خارجه قطر به اینکه چه کسی به نمایندگی از دولت قطر در این اجلاس شرکت می کند، اشاره ای نکرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی اخیرا اعلام کرد که عربستان سعودی میزبان بیست ونهمین اجلاس سران عرب خواهد بود.

این اجلاس قرار بود در امارات برگزار شود اما این کشور بنا به دلایلی اعلام کرده که امکان میزبانی این اجلاس را ندارد.

عربستان و امارات به همراه بحرین و مصر، از خردادماه سال 1396 روابط خود با قطر را به دلیل آنچه حمایت دوحه از تروریسم می خوانند، قطع کرده اند و خواستار قطع روابط دیپلماتیک دوحه با تهران شده اند.

بیست ونهمین اجلاس سران عرب،  امسال در سایه اختلافات شدید کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد. چهار کشور از ۱۰ ماه قبل روابط خود با قطر را قطع و تمامی گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته اند.

همزمان با این خبر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تماس های پیاپی با سران عرب حاشیه خلیج فارس، تلاش می کند اختلافات آنان را حل و آنان را علیه ایران متحد کند.

کلید واژه ها: قطر دوحه سران عرب


( ۱ )

نظر شما :