بدون بهبود روابط آمریکا و روسیه، بحران سوریه حل نمی‌شود

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۷۶۰۴۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور آلمان گفت، بحران سوریه بدون بهبود روابط آمریکا و روسیه هیچ شانسی برای حل شدن نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد آم زونتاگ گفت: در نهایت هیچ اتفاقی بدون همسایگان در منطقه (برای سوریه) نخواهد افتاد اما در عین حال هیچ رویدادی نیز بدون آمریکا و روسیه (برای سوریه) آغاز نمی شود. ابرقدرتها مسئولیت بزرگی دارند. در اینجا لازم است که گام اول اتخاذ شود.

وی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور سوریه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وظایفی در قبال جهان دارند. اگر واشنگتن و مسکو راه هایی برای کاستن از اختلافاتشان در قبال سوریه نیابند، شانس بهبود وضعیت در سوریه صفر خواهد بود.

اشتاینمایر خاطر نشان کرد: امروز برای نخستین بار در طی هفت سال جنگ در سوریه تهدید رویارویی مستقیم میان سیستم های تسلیحاتی آمریکا و روسیه در خاک سوریه جدی است.

این اظهارات رئیس جمهور آلمان در حالی مطرح شد که جمعه آمریکا، فرانسه و انگلیس دست به حملات موشکی علیه اهدافی در سوریه به بهانه پاسخ به حمله شیمیایی در دومای سوریه زدند.

کشورهای غربی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی در دوما کردند اما رهبران سوریه هر گونه دست داشتن خود در این حمله شیمیایی را رد کردند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک در حملات اوایل روز جمعه علیه سوریه شلیک شد که اکثریت آنها از سوی سامانه های دفاع هوایی سوریه ساقط گردید.

ولادیمیر پوتین این حملات موشکی را ناقض هنجارها و اصول قوانین بین المللی دانست.


نظر شما :